2010-08-20, 12:53
Medlem
Intressant att en nära släkting till sossen J*ns Orb*ck har barn ihop med den person som lämnat DNA efter sig på brottsplatsen..
Citera
2010-08-20, 12:57
Medlem
ftpws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loidan
Intressant att en nära släkting till sossen J*ns Orb*ck har barn ihop med den person som lämnat DNA efter sig på brottsplatsen..

Ser inte det som intressant.! Varför skulle det vara det.?
Citera
2010-08-20, 12:58
Medlem
ftpws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aik180
Alexander har i vart fall flugit sträckan från Djurgården till Täby.

Det har han sannerligen gjort, för att han ska få skulden medans den som kört längsta sträckan kan andas ut.!
Citera
2010-08-20, 16:22
Medlem
Harry_s avatar
varför skulle dom ha haft flera piloter?

spelar ju ingen roll om man är först eller sist om man torskar så torskar man
det är inte så att man slipper dömas om man är det siata piloten
Citera
2010-08-20, 17:21
Medlem
ftpws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
varför skulle dom ha haft flera piloter?

spelar ju ingen roll om man är först eller sist om man torskar så torskar man
det är inte så att man slipper dömas om man är det siata piloten

Jo det spelar roll.! AE fick göra skitjobbet.!! Medans den 1:a piloten visste att polisens Helikoptrar var utslagna. AE var inte rätt man att lita på för styrningen utan endast en liten tjackis. När AE flög var det större risker eftersom ingen visste hur lång tid det skulle ta att säkra Helikopter hangaren.!
Senast redigerad av ftpw 2010-08-20 kl. 17:31.
Citera
2010-08-20, 19:58
Bannlyst
I ett sånt här jobb håller man allting, information, stålar, alla inblandade, till ett absolut, absolut minimum, en så begränsad grupp som möjligt. Det e mycket konstigt att ha 2 piloter. Möjligen har alexander snott och levererat den åt dom då.
Citera
2010-08-20, 22:53
Medlem
ni alla som babblar på om hur det kan ha gått till. ni gissar ju precis som polisen och åklagaren gör. detta tyder på att man inte vet vad som har hänt och det naturliga är då att släppa samtliga häktade.
Citera
2010-08-21, 11:01
Medlem
Det är väl inte helt orimligt att 17åringens uppgifter hamnat i slasken pga att de inte ses som seriösa.

"Helikoptern kom farandes i halvmörkret på 8 meters håll och då såg uppfattade jag pilotens kroppsbyggnad, hudfärg och utseende och frisyr med fotografisk precision!"

För mig låter det för bra för att vara sant!
Citera
2010-08-21, 11:32
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Murder Inc.
Det är väl inte helt orimligt att 17åringens uppgifter hamnat i slasken pga att de inte ses som seriösa.

"Helikoptern kom farandes i halvmörkret på 8 meters håll och då såg uppfattade jag pilotens kroppsbyggnad, hudfärg och utseende och frisyr med fotografisk precision!"

För mig låter det för bra för att vara sant!

igen

varför skulle hon ljuga?
Citera
2010-08-21, 11:47
Medlem
callofdutys avatar
Jag förstår inte riktigt hur det gick till när tjejen såg piloten? På 7 meters avstånd. Seriöst! 7meter. Står man 7 meter bredvid en helikopter som flyger så är man inte så kaxig. Jag tror mera på att hon skulle vara rädd och lägga sig ner.

Men nu vet jag som sagt inte hur det gick till men det låter jävligt skumt,,
Citera
2010-08-21, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av callofduty
Jag förstår inte riktigt hur det gick till när tjejen såg piloten? På 7 meters avstånd. Seriöst! 7meter. Står man 7 meter bredvid en helikopter som flyger så är man inte så kaxig. Jag tror mera på att hon skulle vara rädd och lägga sig ner.

Men nu vet jag som sagt inte hur det gick till men det låter jävligt skumt,,

Att vara så nära en flygande helikopter skulle nog vara en märklig upplevelse.

Så som jag förstått det befann sig flickan i en trädgård belägen på en höjd där hon lyssnade på sin Ipod.

Med tanke på den volym 17-åringar brukar ha och Ipods förmåga att stänga ute andra ljud om hon lyssnade och att helikoptern kom bakifrån behöver inte flickans uppgifter vara orimliga.

Hur flickan upplevde själva händelsen har inte framkommit offentligt.

Dessutom är det bland militära helikopterförare närmast ett standardförfarande att flyga tom under trädtoppshöjd och genom dalar eller i skydd av höjder för att undvika fientlig radar. Vilket i alla fall får mig att anta att helikopterföraren haft en militär förarutbildning.

PS. Inte nödvändigtvis svensk utan kanske serbisk. Eller rysk.
Senast redigerad av Utredaren 2010-08-21 kl. 12:51.
Citera
2010-08-21, 15:16
Medlem
PalleAnkas avatar
På ljud upptagningen från rättegången framgår det ju med all önskvärd tydlighet att hon ljuger när hon är så överdrivet säker på sin sak, vilket också åklagern vill tydliggöra med att ställa om samma frågor flera gånger för att uppmärksamma rätten på hur tokigt det låter. Åklagarens starka kort är ju hennes överdrivna säkerhet, som hon som 17 årig förmodligen inte särskilt flygintresserad tjej, visar.

Ett seriöst normalvittne hade ju lämnat det öppet för en viss felmarginal, man skulle på sin höjd nöja sig med med att säga att det var en likandan helikopter som på bilden och inte gång på gång upprepa tvärsäkert att det är EXAKT samma helopter.
Dock skvallrar ju röstläget om en inneboende osäkerhet, speciellt när hon måste upprepa svaren på frågorna.

Fruktansvärt att en morsa kan utsätta sin dotter/barn för något sådant, förmodligen efter påtrycknningarr av morsans partyväninnor eller anhöriga till familjen.

/PA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in