2009-09-29, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supermarine
Är jag ensam om att tro att alla släpps fria inom ett dygn eller två utan att kunna bindas?

Om någon fälls så är det helikopterpiloten men han har det inte någonting på om det inte har något mer än att han flög och det innebär ju heller inget eftersom han har suttit i samma helikopter hundratals gånger tidigare.

Har de inget mer att gå på förutom indicierna från Serbien så har de alltså inget att komma med. Det lär nog sluta med det. Det enda som det här innebär är att de ostraffade i sammanhanget har blåst sin anonymitet och den hade behövts eftersom de säkert tänkt att investera pengarna. Dessutom är det sällan som man bara lägger av som rövare om man inte byter land där de tidigare bindningarna inte finns. Skicklig rånare blir man inte på första gången man gör det. Dessa uppvisade en väldig skicklighet och självkontroll. Antagligen hade de noga repeterat förloppet så att de kände en säkerhet i det de skulle göra, jämförbar med allt som man kan förbättra genom den självtillit som övning ger.

Det är väl 72 timmar man får sitta häktad va? Dom släppte ut Maddog och den andra efter typ 48. Borde ju betyda att dom inte vill slösa mer tid på dom. Så i morgon kl 14.59 släpps säkert AE
Citera
2009-09-29, 23:43
Medlem
LillaLabans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiLWiz
Liam Norberg tror jag väl var den person som medverkade i programmet Debatt i SVT förra veckan? Han uttalade sig kring rånet och blev presenterad som "fd transportrånare".
Milan Sevo florerade ju också i media samma dag som rånet utfördes, och gjorde ett litet uttalande där han avfärdade att han själv skulle vara inblandad genom att svara: "hehe, nej.. så är givetvis inte fallet" eller något liknande.
Citera
2009-09-29, 23:45
Medlem
Mitt andra inlägg på Flashback:

Bilder på Milan Sevo med kvinna som deltar i en cermoni har nu tagits bort från Facebook-profil. Skedde inte allt för länge sedan, i Sverige.

Sätt ihop det med mitt första inlägg.
Senast redigerad av gam3ov3r 2009-09-30 kl. 00:44.
Citera
2009-09-29, 23:46
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Se där. Då är han med all sannolikhet ingen insider utan snarare en springpojke som kört flyktbil, droppat spanska ryttare eller som tidigare nämnts placerat ut bombattrappen. Om han har ett gediget brottsregister bör det finnas gott om information om honom. Det gäller bara att hitta den.
Med en lastbil som har en liten kran, eller?

spansk ryttare
fotangel
tjeckisk igelkott
draktänder
Citera
2009-09-29, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Ett par timmar är ju en överdrift. Men att byta piloter skulle vara alldeles för omständigt och för uppseendeväckande samt tidsödande.

Det kan ju vara så att expressens källa/or har fel - det har ju hänt förrut - men att dra sig för att det var uppseendeväckande verkar ju inte stört tidigare på morgonen direkt
Citera
2009-09-29, 23:52
Medlem
saltisols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arslet74
Skulle vara intressant å se om Peter Karlsson skriver nåt på sin Facebook nu. Någon som har kvar länken till honom?

http://www.facebook.com/profile.php?id=1415020799
Citera
2009-09-29, 23:54
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zobban
jag vet inte hela scenariot från början av flyget av helikoptern, men vi utgår från när rånarna är ovanför värdedepån, en chafför kör helikoptern, 3 rånare går ner, en kastar explosioner, medan 2 styck krossar glaset på taket.
rånarna går ner fyller på säckarna med pengar i 20 minuter, och går upp i helikoptern. de är svårt att se om de fanns flera personner som väntade i helikoptern så jag tror de va endast chaffören.

sen försvinner rånarna snabbt i helikoptern, att landa dumpa pengar sånt är idiotiskt grej och tar tid, rånarna dumpar aldrig några pengar först räknar dem pengarna sen dumpar dem . så jag tror inte de han räknat alla pengar i helikoptern. så att byta chafför landa och dumpa pengar sånt gör man inte för dem kommer märkas. enda spåren på övergiven helikopter va inne i skogen, polisen har letat överallt över spår men inte hittat nåt.

rånarna har inte svansat i ett par timmar, de va polisen som svansade i timmar tills de fick tips var helikoptern finns. rånarna gjorde rånet snabbt på 20 minuter, att flyga och gömma sig tror jag de har gått på snabbare än 15 min. vilket är den vanliga tiden för en rånare.

hade dom gummifinger oxå när dom räkna pengarna i helikoptern
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...finger_fcm.jpg
det va roligaste jag har hört
tror du att äns dom tänker på räkna pengar

jag tror att piloten var själv när han landa och åkte iväg på mc efter
Citera
2009-09-30, 00:02
Medlem
Kanske en sambo som gillar prylar mer än karln

Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Det låter väldigt konstigt att han gjorde det enbart för att ha lite kul. Och att han i stort sett skulle göra det gratis.

Då blir det minus på kärleks kontot som man vill döva med uppåttjack och dyrt om man älskar kvinnan och vill behålla henne o barnen.

Allt är inte Svart eller Vitt. Alla verkar bara gotta sig åt att det "är" han. Folk som under många år varit avundsjuka på AE verkar göra allt de kan för att svärta ner så mkt som möjligt. Finns det ingen vän till AE som kan berätta lite närmare vad det är för filur och om det är troligt att ha deltagit till 100%. Vore ju ödesdigert om killens karriär förstörs för all framtid. Han kan ju vara "oskyldig"

MS har pysslat med eko brott tidigare (karusellhandel med mobiltelefoner precis som duon som hade Elgiganten i Norrtälje tidigare. De kammade hem 175mkr i moms pengar - De blev fällda - men ingen törs tydligen mucka med MS) MS kumperade tillsammans med Husman Hagberg mäklaren Håkan Jansson som äger Innuendo Investment Group som ordnar K1 galor i Globen. Han går också fri - djävligt lustigt

Mäklare är hala typer som inte behöver ha ngt ansvar eller kunna ställas till svars för nåt.
Senast redigerad av meckklare4 2009-09-30 kl. 00:10.
Citera
2009-09-30, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av meckklare4
Då blir det minus på kärleks kontot som man vill döva med uppåttjack och dyrt om man älskar kvinnan och vill behålla henne o barnen.

Allt är inte Svart eller Vitt. Alla verkar bara gotta sig åt att det "är" han. Folk som under många år varit avundsjuka på AE verkar göra allt de kan för att svärta ner så mkt som möjligt. Finns det ingen vän till AE som kan berätta lite närmare vad det är för filur och om det är troligt att ha deltagit till 100%. Vore ju ödesdigert om killens karriär förstörs för all framtid. Han kan ju vara "oskyldig"

MS har pysslat med eko brott tidigare (karusellhandel med mobiltelefoner precis som duon som hade Elgiganten i Norrtälje tidigare. De kammade hem 175mkr i moms pengar - De blev fällda - men ingen törs tydligen mucka med MS) MS kumperade tillsammans med Husman Hagberg mäklaren Håkan Jansson som äger Innuendo Investment Group som ordnar K1 galor i Globen. Han går också fri - djävligt lustigt

Mäklare är hala typer som inte behöver ha ngt ansvar eller kunna ställas till svars för nåt.

Ursäkta... ? Vad betyder detta?
Citera
2009-09-30, 00:39
Medlem
fieldys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
jag tror att piloten var själv när han landa och åkte iväg på mc efter

Det var min första tanke också när jag hörde om rånet.
Piloten dumpar kumpanerna och bytet vid plats A, vilka flyr i en bil eller liknande. Flyger sedan till plats B, som ligger på ett behagligt avstånd ifrån pengarna och flyr själv på en mc eller moppe... vips borta!

Sedan medias hysteri om hur svårt det ska vara att landa på ett hustak och även gömma helikoptern vid en skogsdunge - allvarligt, hur svårt kan det vara för en yrkespilot att flyga? Jag tror inte jag sett ett mc-bud som inte kan åka på bakhjulet! Om det nu är AE som flugit helikoptern så han garanterat utsatt sina helikoptrar för lika kniviga manövrer under sina tv-produktioner. Tre piloter är som att samla ihop ett stafettlag för snatta en Snickers på 7-eleven!

Som när det gäller alla brott så har musen mer att springa för... och katten är lat och fet
Citera
2009-09-30, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apologeten
Men WTF? Vems tacky bröllop är detta? Ingen annan än en gangster skulle ordna ett sånt bröllop.

Haha, det är ju costa del sol, nikki beach, http://www.nikkibeach.com/marbella/ - svårt att kalla det där stället tacky (folket håller jag dock med om), men iof har 90% av alla tillbakadragna (lyckade) UK-gangsters bosatt sig i området så de var knappast de enda gangstrarna där. Kul att han svenne-felstavar hela tiden (niki beach, dresscod...)
Citera
2009-09-30, 00:45
Medlem
Taxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taxus
Frågan är hur serberna kunde få så mycket information om ett kommande rån i Sverige? Jag tror jakten på den personen har börjat
Snart kommer vi få veta vem som har tipsat polisen:

Citat:
Dacic warned that the Swedish media endangered the lives of the people with whom the Serbian Ministry of Interior and security services cooperated by publishing police information connected with the robbery.
http://news.xinhuanet.com/english/20...t_12123297.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in