2009-09-28, 14:28
Medlem
mortlachs avatar
Om polisen hela tiden har vetat vilka åtminstone ett par av gärningsmännen är så har de med största sannolikhet haft span på dem i hopp om att någon kanske klantar sig och leder dem till "storskurken" eller har svårt att hålla fingrarna borta från rånbytet. Kanske har just något av detta hänt och det föranledde att man plötsligt plockar in 6 misstänkta under loppet av några timmar.

Kan polisen ha spelat sina kort rätt den här gången?
Citera
2009-09-28, 14:29
Medlem
islamsfienders avatar
Svensk Kontakt

Ett stort fel tror jag alla gör på denna tråd som tror att det hela är utlänningar som gjort det. Det går inte att dimpa ner utifrån och göra en sån här grej. Det är samma sak som att vi skulle skaka ihop ett gäng och åka till Munchen eller Belgrad eller London och göra något liknande. Det är omöjligt. Detta är ett svenskstyrt rån.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Enligt många en riktig kingpin i juggemaffian.

Han har diskuterats utförligt i ett antal trådar här på vårt kära forum.

Här är en tråd från 2004:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=150490,

och här är en från 2006:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=414754,

och här finns vad som skrivits om honom på Politiskt inkorrekt:

http://politisktinkorrekt.wordpress.com/?s=milan+sevo

Även våra kvällstidningar nämnde honom som en slags "hjärna" bakom helikopterrånet för ett par dagar sedan...

Var det inte skicklige Fallenius på Expressen som först var inne på det spåret?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happy
http://www.fightplay.tv/bloggare/dav...iami/#comments

Ha ha, det vill jag gärna ha källa på! För övrigt tycker jag att rånet "efter" blev ett fiasko så synd gör man något liknande ska man fly från landet samma dag.
Citera
2009-09-28, 14:30
Medlem
Någon som kan bekräfta ifall Reza Madadi är frisläppt?
Citera
Medlem
islamsfienders avatar
Äh

Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Det verkar som att spåren leder till Milan Sevo, vår fd gangsterkung.

Inte skulle Milan Sevo göra något sådant! Han sitter nöjd och har flera småbarn. Näe det tror jag knappast.
Citera
Medlem
Kristen-Huligans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Skulle det visa sig vara så stiger skottpengen på Götblad med 100%. Det verkar absolut inte otroligt att det faktiskt är så. Men jag tycker det är anmärkningsvärt att polisen trots allt haft en så god kännedom om båda rånen mot G4S. Först det i Umeå där man hade allt på silverfat, nu detta som man faktiskt verkar ha mycket uppgifter om. Ser man på andra liknande rån mot exempelvis penningdepåer av andra företag så har ju polisen egentligen ingenting? Varför är det så, tillfälligheter?

Man skall nog tänka på att ´lokala Stockholmspolisen med Götblad i spetsen, är en sak, och Rikskrim något helt annat. Har Serberna lämnat tips så har dom säkert gjort det till Rikskrim o inte till den lokala polisen!
Citera
Medlem
genseriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Om fallet nu är så kommer han ändå aldrig komma till Sverige på någon rättegång och inte bli gripen i Serbien heller för den delen.
Varför inte? Det finns väl utlämningsavtal mellan Serbien och Sverige..?

Citat:
Ursprungligen postat av Happy
http://www.fightplay.tv/bloggare/dav...iami/#comments
Lite säkrare källor tycker jag man har rätt att förvänta sig!
Citera
2009-09-28, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genserik
Varför inte? Det finns väl utlämningsavtal mellan Serbien och Sverige..?

Lite säkrare källor tycker jag man har rätt att förvänta sig!

man får ta det för vad det är antar jag
Citera
2009-09-28, 14:32
Medlem
Snöblinds avatar
Vad vet vi om Reza "Mad Dog"? Som kampsportsintresserad känns det helt sjukt att han är inblandad i det här. Alltid tyckt han verkar hyfsat sympatisk (för att vara en bindgalen iranie då)...
Citera
2009-09-28, 14:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av iamnotsure
Kanske lite tidigt men just nu känner jag beundran för hela svenska polisen och dess utredare , nationella insatsstyrkan , jämfört med andra länder så tror jag att vi kan vara stolta att korruption bland myndigheter är betydligt mindre än i andra länder , visst finns det rättsröta men vi har trots allt mycket som fungerar i vår rättsstat.

Får de folk fällda o dömda för detta rån så kommer jag känna mig både stolt och mer trygg som svensk , men även om de inte kan åtala o döma alla inblandade , vilket kan kräva en hel del , inblandade i detta rån så känner jag ändå att polisen har gjort ett jättebra jobb med alla dessa gripanden.

Ångrar mitt första inlägg i denna tråd då jag hade en känsla att poliser var inblandade i rånet.

Det är poliser inblandade...
Senast redigerad av Supermarine 2009-09-28 kl. 14:42.
Citera
2009-09-28, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timjan256
Det verkar som att spåren leder till Milan Sevo, vår fd gangsterkung.
MS lär ha varit synlig i Stockholm under Maj/Juni enligt annan FB tråd. Planering?
Hans värsta fiender lär vara borta från banan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in