2009-09-28, 08:52
Bannlyst
Söka rånbyte...

Fan vad jag är säker på att polisen är rätt ute!

Någon som har lite adresser mm till dessa herrar och deras kompisar? Nästan så man vill köra lite spontana utflykter i omgivningarna för att bara spankulera omkring...

LÅT DEN STORA SKATTJAKTEN STARTA
Citera
2009-09-28, 08:53
Medlem
Det som verkade som ett välplanerat rån blir bara mer och mer idiotiskt.
Citera
2009-09-28, 08:54
Medlem
skämt

Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Detta blir bara bättre o bättre...vilka klantar

Ny bild på husrannsakan!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5866559.ab

istället för somligas hjältar blir de nu hela folkets stora skämt
Citera
Medlem
På väg till Spanien..på 8 dar

Antar han var på väg att cacha in sin ersättning från flygturen.

Undrar om några pengar kommit tillrätta..
Citera
Medlem
Miantsiuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disipador
Pengarna kommer aldrig att återkomma. De förtjänar sina straff och sedan lever de livet med dessa miljoner som de gömt.
Citera
2009-09-28, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disipador

Ja faktiskt. När man vaknade och läste om rånet så kändes det jävla perfekt utfört. Ett riktigt filmjobb. Men ju mer som kommer fram om rånet desto dummare verkar faktiskt förövarna vara, spec Piloten
Citera
2009-09-28, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genserik
Rezas gästbok är borttagen...

En tanke som slog mig är att det har ryktats om att polisen innan rånet fått tips om en helikopterkupp, om det är så kanske de också fått tips om i vilka kretsar de ska leta efter gärningsmännen..? Det skulle kunna antyda att dessa av vissa här på forumet glorifierade rånare varit rökta från det ögonblick de satte helikoptern på G4S tak i Västberga. Det skulle också kunna förklara polisens passivitet.

Det vore synnerligen illa om bytet försvinner, det är inte en acceptabel förlust i mina ögon varför jag tycker dessa gynnare ska sitta inne på livstid alt 8-10 år om de returnerar bytet. De ska nämligen inte belönas på något sätt...

Kan vara så. Det har också förekommit uppgifter om telefonavlyssning, om de har varit avlyssnade direkt efter, för att polisen redan var dem på spåren så att säga, borde det vara VÄLDIGT svårt att trolla bort pengarna.
Citera
2009-09-28, 08:56
Medlem
alackofcolors avatar
Det är nästan så man blir lite besviken, faktiskt! Dagen då rånet utfördes vart man ju helt fascinerad över hur ballt det var, helikopter och allt. Att det var riktiga proffs och att dom verkligen visste vad dom gjorde. Men nu verkar det ju bara vara några klantarslen? Lite tråkigt är det ju, men nu vill jag ha övervakningsfilmer från rånet 8-)
Citera
2009-09-28, 08:57
Medlem
Miantsiuks avatar
Nu är jag lite förvirrad, enligt AB så är en serb, en turk och en svensk(?) (piloten?) gripna. Hur kommer Reza in i bilden?
Citera
Medlem
hyperinflation

Citat:
Ursprungligen postat av Miantsiuk
Pengarna kommer aldrig att återkomma. De förtjänar sina straff och sedan lever de livet med dessa miljoner som de gömt.
hoppas vi får hyperinflation och att summorna är värda noll efter 10 år (när de kommer ut). jag tror å andra sif´dan de kommer vara hårt bevakade vid frisläppandet och att de måste fly landet / EU för att kunna konsumera av pengarna.
Citera
Medlem
Tror inte att man varit så dumma alls.

Polisen var 1 steg före den här gången av någon anledning och hade viss koll.
Citera
Medlem
mangevios avatar
Har jobbat med denne man. Slog mig när jag såg bilderna på AB att jag suttit och rökt på hans trappa. Tycker jääävligt synd om denna kille just för att han för fyra år sedan lade in sig själv på behandling eftersom hans drogmissbruk fick hans fru att hota med att lämna honom och ta barnen med sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in