2009-09-26, 01:04
Medlem
MilitantCanibals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Haha, så gammal så du minns det? Fan, inte alla omkring 100-strecket som huserar här. Vilka är "de" i sammanhanget? Polisen bad om att få skjuta men gavs order om att inte göra dito. Kanske det är efterdyningar av Ådalen -31? HAHA..

"De" i sammanhanget är Flygvapnet.

Men du och jag är nog överens om att varken militären eller polisen borde använda eldkraft i sammanhanget. Däremot tycks vi ha delade meningar om hur de tillgängliga spaningsresurserna ska utnyttjas...
Citera
2009-09-26, 01:05
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohyp
Länken ser inte ut att komma från Polismyndigheten eller Försvarsmakten?

Nej den gör ju inte det...därför skrev jag antyds det...
Citera
2009-09-26, 01:06
Medlem
MilitantCanibals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egot
de måste inte ha skjutit, jas planen alltså.

hade de visat sig nära vid i luftrummet, så hade rånarna fått kalla händer, störtat eller landat och flytt.

Ännu bättre hade varit att spana utanför synhåll för rånarna. Det är jag övertygad om att de (JAS-planen) kan.
Citera
2009-09-26, 01:07
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilitantCanibal
"De" i sammanhanget är Flygvapnet.

Men du och jag är nog överens om att varken militären eller polisen borde använda eldkraft i sammanhanget. Däremot tycks vi ha delade meningar om hur de tillgängliga spaningsresurserna ska utnyttjas...

Den stora frågan i sammanhanget är om vi medborgare vill ha stridsberedda jasplan flygandes över våra huvuden dygnet runt? Vill vi ha beväpnade snutar i pansarfordon på våra gator?
Citera
2009-09-26, 01:09
Medlem
MilitantCanibals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Den stora frågan i sammanhanget är om vi medborgare vill ha stridsberedda jasplan flygandes över våra huvuden dygnet runt? Vill vi ha beväpnade snutar i pansarfordon på våra gator?

Om alternativet är gangsters i helikoptrar så är mitt svar: Hell Yea!

Du har ju det i din egen signatur: "Har man araber och negrer i sin närhet, inte bara låser man dörren. Man beväpnar sig och förberder sig för strid."
Senast redigerad av MilitantCanibal 2009-09-26 kl. 01:16.
Citera
2009-09-26, 01:19
Medlem
egots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Här antyds det att flygvapnet visste.. http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5857601.ab

tack micke_h för ab länken

fan det är ju ådalen 1931, inget har ju ändrats.

som sagt, vi 'sverige' måste vara det lättaste målet i världen att begå brott eller terror verksamhet.

-vi är så godtrogna och ärliga, så ingen är stygga mot 'oss'.-

förlegat, så det heter duga.
Citera
2009-09-26, 01:28
Medlem
Carl Thunberg

Detta luktar militärligan lång väg..särskilt om piloten sägs komma från polen där ligaledaren bor sedan flera år.
Hn har legat bakom så här spektakulära saker tidigare och har nog lärt sig att brott lönar sig mer än hederligt arbete.
Citera
2009-09-26, 01:50
Medlem
Utan att vara expert tror jag knappt att markradar har upptäckt helikopterns färd då uppgifter tyder på väldigt låg flygning. Om då luftradar från Griparna är militärens källa till helikopterfärdens positioner, hur kan man då känna till dessa? I tråden påstår ju flera stycken att Griparna stod i beredskapsläge på marken på Tullinge flygfält.

Var det under inflygningen till Tullinge som man genom luftradarn har upptäckt helikopterns positioner?

Trots övertygelse från andra i tråden har jag dock fortfarande svårt att tro att Griparna befann sig på F18 under helikopterns färd då Rohyp och andra vittnen påstår att den redan kring 07.25 landade vid Skavlöten.
Citera
2009-09-26, 01:50
Medlem
Poyrojts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egot

som sagt, vi 'sverige' måste vara det lättaste målet i världen att begå brott eller terror verksamhet.

-vi är så godtrogna och ärliga, så ingen är stygga mot 'oss'.-

förlegat, så det heter duga.
OT. Ja hur skall det sluta?? Även till provinsernas klorofyllidyll manure-erar sej
nu den grova brottsligheten...
http://bohuslaningen.se/nyheter/dalsland/1.587354
Citera
2009-09-26, 01:51
Bannlyst
oowiiyaaa flygplan oowiiya flygplan dararrararatatat
Citera
2009-09-26, 01:53
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av presley
Detta luktar militärligan lång väg..särskilt om piloten sägs komma från polen där ligaledaren bor sedan flera år.
Hn har legat bakom så här spektakulära saker tidigare och har nog lärt sig att brott lönar sig mer än hederligt arbete.

Ar verkligen Thunberg tillrackligt med i matchen fortfarande? Trodde han halkatned i hierarkin till smafifflare?

En annan sak. Om man nu kommit over en sadan har summa (spelar ingen roll om det ar 10 eller 100 mille, det ar fantasisummor det ror sig om anda) vad gor man med dom? Om det ar i frammande valutor knallar man ju inte in pa forex med dom direkt. Och om det ar svenska, det tar ju en vansinnig tid att slussa ut dom i systemet igen. Sa dom som gjort detta maste ju vara ordentligt connected.

Ett ran av den har typen maste ju skaka om den undre varlden ordentligt, med en enorm uppmarksamhet bade fran polis och andra kriminella. Tjallare kan gora sig en hacka pa info, och pengatvattare maste val rimligtvis vara livradda for dom har pengarna?
Citera
2009-09-26, 01:53
Medlem
MilitantCanibals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vivoli
Utan att vara expert tror jag knappt att markradar har upptäckt helikopterns färd då uppgifter tyder på väldigt låg flygning. Om då luftradar från Griparna är militärens källa till helikopterfärdens positioner, hur kan man då känna till dessa? I tråden påstår ju flera stycken att Griparna stod i beredskapsläge på marken på Tullinge flygfält.

Var det under inflygningen till Tullinge som man genom luftradarn har upptäckt helikopterns positioner?

Trots övertygelse från andra i tråden har jag dock fortfarande svårt att tro att Griparna befann sig på F18 under helikopterns färd då Rohyp och andra vittnen påstår att den redan kring 07.25 landade vid Skavlöten.

Att de skulle ha landat i Tullinge var en ny uppgift. Vad jag förstått av media har de kretsat i luften ovanför Tullinge under de kritiska klockslagen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in