Citat:
Ursprungligen postat av hidden
som det syndes på bilderna som aftonbladet har publicerat fanns flera poliser eller specialstyrkor vad man
nu vill kalla dem utrustade med mp5or . jag är säker på att dem har längre effektiv skjutlängd än sig sauerns 50m
och angående gisslorna. hade dom kommit mitt i skottlossningen när dom tillochmed hade spungit och
gömt sig?
inte för att polisen på utsidan kunde veta detta men ibland måste man förfan ta risker.
Sluta! Det gör ont att läsa det du skriver! En H&K MP5 har en effektiv räckvidd på 100 meter. Med sikthjälpmedel. Jätteenkelt att skjuta ned en helikopter med den ärtbössan.
"Spungit och gömt sig"? Tror du verkligen att rånarna nöjde sig med något mindre än att ha total kontroll över de anställda när rånet begicks? Att kalla dom för gisslan (notera pluralisformen) är fel då de snarare var ett potentiellt orosmoment man skulle ha kontroll över tills dess att rånet var klart. Visa mig något som helt bevis för att rånarna hotade de anställda. Oj! Drog de iväg med sin helikopter utan att ställa minsta krav? Hoppsan, där föll det korthuset, mästerdetektiven Kalle Blomkvist.
Till modbögarna framställer jag en ödmjuk förfrågan om att hädanefter radera alla krystade inlägg om varför polisen inte gick till attack.