2009-09-23, 09:31
Medlem
Benzo_Manns avatar
Hur kan dom säga att dom tror att rånarna är kvar i området vid helikoptern??

Är dom det är dom inte så smarta killar.. Dom har ju haft gott om tid att sticka
Citera
Medlem
Bilden på dn.se - insatsstyrkan bryter sig in hos G4S....

Kan dom inte bara komma och öppna???

http://www.dn.se
Citera
Medlem
Sickboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
Vet man inte vem heliköptern är reggad på? Naturligtvis är den stulen men det kunde vara intressant att veta ändå. Piloten kan jag sätta en hundring på att det är någon som fått helikopterträning i lumpen.

Av nyfikenhet hoppas jag att dom åker dit- men jag måste säga att jag är imponerad av rånet...the perfect crime. Räkna inte med att snuten kommer tala sanning om bytets storlek heller.

Stod tidigare i tråden att den var stulen från roslagens flygklubb eller nått sånt.
Citera
2009-09-23, 09:32
Medlem
Kupsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympius
Hur ser taket ut? Känner inte till Stockholm, men någon kan väl kolla google earth och se om man kan få en bättre bild där.

Vem vet, Google kanske uppdaterar idag och har helikoptern på bild? :P

http://kartor.eniro.se/query?mop=aq&...EN&stq=0&pis=0

Glastak... ()
Citera
2009-09-23, 09:32
Medlem
Xpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olympius
Det skrivs att det hördes tre smällar, sedan firade de ner sig från helikoptern.

Är det verkligen sant? Var sprängladdningarna på plats innan det började? Firade de ner sig, apterade bomberna och detonerade dem när de var på taket?

Hur ser taket ut? Känner inte till Stockholm, men någon kan väl kolla google earth och se om man kan få en bättre bild där.

Vem vet, Google kanske uppdaterar idag och har helikoptern på bild? :P

Klokt, men tror du verkligen att sprängladdnigarna var på plats innan de firade ner sig?`Mer troligt att dem gick ner på taket och satte dit laddnigarna och sen kanske firade upp sig och detonerade.
Citera
2009-09-23, 09:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Karate Kenta
Bilden på dn.se - insatsstyrkan bryter sig in hos G4S....

Kan dom inte bara komma och öppna???

http://www.dn.se

HAHHAHA KLOCKRENT!
Citera
Medlem
QuackDucks avatar
Haha!!! Hörde ni också på TV4? Rånarna skulle smyga ut men råkade slå till en tallrik med lite bestick på.
Citera
Medlem
Pallevantes avatar
Jag hoppas verkligen att dom kommer undan. Såna här genomtänkta och välplanerade saker känns bara som ett kryddigt inslag i vardagen och om dom kommer undan vore det bara roligare. Jag blir personligen inte fattigare av det och dom får en belöning för mödan.
Självklart tycker jag bara så om såna här (i det närmaste) cinematiska kupper. Att bara råna någon eller spränga en värdetransport på motorvägen är jag ingen anhängare av.
Citera
Medlem
verkar vara ett väldigt planerat rån detta undra långt dom kan ha hunnit nu.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sickboy
Håller med alla om att det var ett häftigt rån. Kul att se att det händer nått ovanligt i tråkiga Sverige.

"Kul att se att det händer något ovanligt i tråkiga Sverige?" Ditt namn klär dig.
Citera
Medlem
tuzzens avatar
Enligt tv 4 nyheterna så så tror polisen att rånarna finns i närheten av helikoptern fortfarande
Citera
2009-09-23, 09:34
Medlem
kalle anka

Det är faktiskt inte första gången det går att hitta rån där gm fått inspiration genom Kalle Anka.
Vi kan därför dra slutsatsen att Björnligan existerar, alternativt så har vi förstått den litterära nivån på gärningsmännen. :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in