2009-09-23, 23:35
Bannlyst
Nån som inte varit inloggad tidigare på flashback på ett tag kan var inblandad i rånet vad jag hört, men tror de bullshit.

Snyggt rån tror inte dom kommer åt dom på ett tag.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av genserik
Vilket sorgligt jävla skämt Sverige har blivit - ett kriminellas paradis som hela världen skrattar åt. Hade jag varit negern i Rosenbad skulle ansvariga poliser och ministrar vara på mitt kontor 07:30 imorgon för en 'genomgång'. Inte en enda kafferast på 'världens snällaste polis', inte en ledig dag, ingen semester, ingen föräldraledighet, inte en sjukdag skulle beviljas förrän dessa rånare är fast. Aldrig någonsin har polisen haft så liten auktoritet och respekt som idag.

Grattis pålisen!

Sverige behöver politiker som idagens Ryssland, en sån Putin. Mindre snack mer jobb. Inga vilseledande snack om vi ska göra si o så o kanske det oxå, vi får se..Putin säger rakt ut vad som ska ske o så bangar han på bordet hahah o avslutar med en liten hot mening, typ "nu e slut, annars...."
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teowind
Nja, de kanske inte förväntade sig att det skulle ramla ner folk genom taket. Men om stegarna redan låg där när de landade så är det väl knappast någon tillfällighet och någon som är inblandad borde ju då rimligtvis ha placerat dem där tidigare.

Dom använde inte repstegar då?
Citera
Medlem
WilfPaiements avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
De här för stort för svensk polis, dom kommer aldrig ta dom här rånarna! De här var Proffs vi fick se! Måste vara för detta poliser/Elite soldater som utförde kupen...

Att veta alla dessa tider, och sno en helikopter ??? hehe, helt overkligt...

Jag tror dom redan flytt landet, dom säkert kommit till Finland redan, utan singlament är de nog som att leta efter en nål i ett universum..

Intressant också att polisen som hade skott läge inte fick skjuta ???

Hade här vart USA, så hade dessa tjuvar blir tagna direkt!! Hur fan svenska polisen ha helikoptrar på ett ställe bara ????....
Nummer ett, tycker du själv att det vore särskilt smart att skjuta ner en helikopter i det läget? Med en pistol inte mindre.. Apropå USA och bli tagna direkt, de har nog lite andra resurser, samt kanske kompetenta vaktbolag..
Citera
2009-09-23, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av af-Sintistolpe
Det här pengarna, dvs rånbytet kommer att läggas på

1. Sportbilar
2. Champagne
3. Strippor, lyx-hookers och golddiggers
4. Presenter till otacksamma golddiggers
5. Filmprojekt, starring "oskyldige" Ray Jones IV
6. Båtar
7. Osmakliga designerkläder
8. Kokain
9. Tatueringar som matchar en örn som greppar en pil
10. Klockor från Patrik Philip

Kanske göms de t o m under en diskbänk och där de aldrig upptäcks?

Varför ska dom gadda in Örligans tatuering? och vadfan e patrik philip? det heter patek philippe!
Citera
Medlem
mjps avatar
grattis

kan bara säga grattis till ett james bond rån som alla killar nån gång haft i huvudet hahahaha behöver ni gömställe i norrland så hör av er ,men det kostar
Citera
Medlem
Bakkelits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av af-Sintistolpe
Det här pengarna, dvs rånbytet kommer att läggas på

1. Sportbilar
2. Champagne
3. Strippor, lyx-hookers och golddiggers
4. Presenter till otacksamma golddiggers
5. Filmprojekt, starring "oskyldige" Ray Jones IV
6. Båtar
7. Osmakliga designerkläder
8. Kokain
9. Tatueringar som matchar en örn som greppar en pil
10. Klockor från Patrik Philip

Kanske göms de t o m under en diskbänk och där de aldrig upptäcks?
Än en gång- inom fyra veckor är dom bakom galler!
Citera
Medlem
andreas110s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakkelit
Repstegar tar ingen plats. Inte ens i en helikopter.
Dessa klåpare kommer att vara gripna inom fyra veckor

Var ingen repstege dom använde, men så som jag har förstått så hade dom fäst en stege längs med helikoptern.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Visst måste de ha haft med sig stegarna. Det är väl bara och ha dem jäms med helikoptern, varför skulle de ha legat på taket innan? och hur skulle de ha kommit dit?

Jag vet inte om det har tagits upp tidigare i tråden , men min tanke idag när man hörde nyheten var att -varför eldade de inte upp helikoptern efteråt för att förstöra bevis ? hade det blivit en för uppmärksammad brand eller?

Första tanken är ju att om det är så här välplanerat fram till pengarna så är nog flykten därifrån likaså, de kan nog ha ett par fler drag som de har utfört som ännu inte uppdagats, som teorierna att de ska ha dumpat pengarna först innan de lämnar helikoptern, vilket låter rätt troligt.
Att elda helikoptern hade väckt för mycket uppmärksamhet. Tänk på att det var ett ögonvittne som såg dem landa, hade inte vittnet sett dem hade det tagit ett tag innan polisen hittat helikoptern.

Det är proffs vi snackar om. Istället för att bränna helikoptern har dem tänkt ut något annat annat. Dem har säkert tagit hår från någon frisörsalong och spridit runt det i helikoptern, eller något...
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ispik
Ja snacka om naivt.
Lägg till lite bilder från eniro.se, körtider och en insider-snickare så har vi en plan.

Ja verkligen, strackan Sundsvall - Umea inbjuder till en hel del...
Citera
2009-09-23, 23:37
Medlem
teowinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrickArn
Dom använde inte repstegar då?

Jo, som någon skrev tidigare. Och när jag tänker efter så är det ju rätt självklart att de borde ha använt repstegar. Vore ju pinsamt att ha en vanlig aluminiumstege som visade sig vara för kort sen när de väl skulle ner
Citera
2009-09-23, 23:37
Bannlyst
Vill inte åka på 1,6 så kan inte avsöja för mycket men: de är flashbackare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här