2009-09-23, 15:32
Medlem
Hinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousin Cocaine
Såvida du inte börjar spendera allt på en gång. Mången rånare har åkt dit (John Ausonius b la) för att de inte orkat hålla i slantarna.

Absolut, men rånarna i fråga lär väl vara på väg ut ur landet om så inte redan har hänt? Hur mycket internationell hjälp kommer Sverige få?
Citera
2009-09-23, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Ni som skriver "hoppas det är svenskar" och "inte lär det vara några araber iaf"

Är det för att ni liksom "beundrar" rånarna och av den anledning hoppas att de är ariska supermänniskor?

Liiite pubertalt är det ju att ha rånare som sina "idoler" tycker jag..

Grejjen är väl att det är så mkt förorts folk som ska hävda sig o hålla på och tro dom är nått.. Känns skönare bara om det är svenskar inte av någon speciell anledning.
Citera
Medlem
mr.arnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brackspace
I maj detta år frågade en bekants bekants bekant som jag tror har något jugoslavisk bakrund om jag skulle kunna utföra ett uppdrag åt dom för ett 6-siffrigt belopp. Det var ett riskfyllt uppdrag sa han. Jag tog det hela som ett skämt. Killen ifråga är känd för att han har haft en kriminell bakrund.
Ring farbror blå!
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Xper
Har varken tid eller ork att hitta information om det nu. Men Laim fick väl med sig runt 900 miljoner iaf, nu vet jag inte om det var i rena kontanter. Läste det tidigt i tråden, är inte själv 100% säker.

det mesta var värdepapper så nej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pretend
Och vilket rån var det?

Arlandarånet 1990, ett tips, www.google.se
Citera
Medlem
xxxandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arneikrukan
Nej förbannade mupp, den helikoptertypen har inte vinsch, läs lite så ser du att helikoptern landade och de gick av på taket.

Jo polisen sa väl det på presskonferensen.

Reporter: hur tog dom sig upp till helikoptern igen?
Polis: med en sele och reverse.
Citera
Medlem
Xpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teps
Läs tråden.

150 miljoner är max.
Räknat på vikt av sedlar och helikopterns lyftkapacitet osv.

Herregud!

https://www.flashback.org/showpost....postcount=1458

+1
Citera
2009-09-23, 15:34
Medlem
elevators avatar
Tränade killar, utan tvivel. Som många säger, med största sannolikhet har dessa även militär bakgrund. Mestadels svenskar, någon från något annat europeiskt land möjligtvis, detta kanske är piloten som någon säger. Grymt spektakulär i vilket fall.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skumjaevel
Någon som har någon aning om vilken förort?
På presskonferensen tyckte jag han höll på att säga något som började med "so". Solna?
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Ni som skriver "hoppas det är svenskar" och "inte lär det vara några araber iaf"

Är det för att ni liksom "beundrar" rånarna och av den anledning hoppas att de är ariska supermänniskor?

Liiite pubertalt är det ju att ha rånare som sina "idoler" tycker jag..

eh.. ja, självklart! och det har ingenting med ariskhet att göra, tycker det är som en god hockeyvm-match, man håller på sin nation. det gör jag aldrig annars, men hockey och värdetransportrån är stort!
Citera
2009-09-23, 15:35
Medlem
qapmocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr stein
På presskonferensen tyckte jag han höll på att säga något som började med "so". Solna?
Sollentuna börjar också på SO.
Citera
2009-09-23, 15:35
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr stein
"Sol.. Kaaan jag inte uttala mig om."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in