2009-09-23, 14:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pretend
Jo, men dom räknar nog inte med att åka fast?

Och jo, jag förstår den ekvationen men jag har ändå svårt för att förstå att det är värt det. Är ju inte så att man kan håva fram pengarna när man kommer ut direkt, utan det kräver att ma tar det lugnt.

Att åka fast finns med i ovan nämda ekvationen och den som påstår något annat misstänker jag bor fortfarande hemma och har som favoritsyssla att titta på "Boyz n Hood" etc.

Om det sedan är värt det låter åtminstonde jag vara osagt. Ekonomiskt, kanske (ifall inte någon "Bröder4Life" polare drar/bränner kulorna) om dessa finns kvar när man väl kommer ut. Emotionellt, med allt vad det innebär, där ställer jag mig mera tveksam.
Citera
2009-09-23, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syncmeister
Det är alltså inte ok försöka stoppa ett pågående rån? Men helt ok att skjuta mentalt handikappade personer som bär på kniv?

Hur resonerar du nu?

Det är inte han som resonerar så utan polisen helt uppenbarligen.
Citera
2009-09-23, 14:20
Medlem
Citat:
Det är alltså inte ok försöka stoppa ett pågående rån? Men helt ok att skjuta mentalt handikappade personer som bär på kniv?

Hur resonerar du nu?

Är du dum på riktigt eller låtsas du bara.

Tycker du att polisen bör utsätta allmänheten för fara, för att rädda pengar?

Att skjuta någon som springer runt med kniv, handikappad eller ej, tycker jag är 100 gånger mer befogat om det är så att någons liv är i fara, ja.

Men det tycker alltså inte God-Dag-Yxskaft?
Citera
2009-09-23, 14:21
Tom vikt och lyftvikt

På Den stulna helikoptern.. you do the math..

# Empty weight: 1,713 lb (777 kg)
# Max takeoff weight: 3,200 lb (1,451 kg)

Farbror A
Citera
2009-09-23, 14:22
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abc1235
Återigen, varför i helvete ska polisen börja skjuta omkring sig, riskera att rånarna skjuter tillbaka och riskerar andra människors liv. För att "rädda" pengar??
För att rädda "ansiktet".
För att återupprätta lite respekt hos buset
För att de har vapen som de annars viftar med i tid och otid mot enskilda individer, som de både skadskjeter och dödar.
För att risken att skada eller döda oskyldiga var mindre än minimal i detta fallet
Citera
2009-09-23, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schmucken
"Vi är lediga nu, kom"

"ja, har ni ätit? kom"

"Jajjamen"

-Poliserna..

Dem har gett upp

Huvuddelen av insatsen har hela tiden sköts via RAKEL så du kan inte hört direkt mycket från Västberga.

Visserligen har en del annan trafik legat på S80 men jag förstår inte riktigt hur du resonerar, menar du att polisen skulle behöva arbeta utan att äta någon mat? Smart..
Citera
2009-09-23, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NintendoDS
Det är är ju mysko. Det kliar alltid i deras avtryckarfinger i vanliga fall. De kunde ha tvingat ner helikoptern med några skott tycker man.

Skitbra idé! Skjut mot en helikopter och riskera att den ska krascha i ett område där det bor tusentals människor, verkligen, jättebra. Jag imponeras din knoppkapacitet. Bara pang på, som i en hollywoodrulle!
Citera
2009-09-23, 14:23
Medlem
gomers avatar
Citat:

Hur resonerar du nu?

Citat:
Ursprungligen postat av NintendoDS
Det är inte han som resonerar så utan polisen helt uppenbarligen.

Men enligt DN så säger Polisen att dom inte kom upp på taket. Det låter som att poliser har varit i byggnaden under rånet men saknat nyckel/kofot/murbräcka för att forcera dörren till taket, där rånarna i lugn och ro staplade väskorna...
Citera
2009-09-23, 14:24
Medlem
pretends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prestige2k
Att åka fast finns med i ovan nämda ekvationen och den som påstår något annat misstänker jag bor fortfarande hemma och har som favoritsyssla att titta på "Boyz n Hood" etc.
Om det sedan är värt det låter åtminstonde jag vara osagt. Ekonomiskt, kanske (ifall inte någon "Bröder4Life" polare drar/bränner kulorna) om dessa finns kvar när man väl kommer ut. Emotionellt, med allt vad det innebär, där ställer jag mig mera tveksam.

Varför blir du så jävla töntig för? Kan du inte diskutera utan att förolämpa andra?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av President
Pengarna kommer att vara utomlands snabbare än blixten, rånarna kommer att starta lagliga verksamhet nere i spanien. Det här är inga amatörer!

Eller så blir det nästa sväng av misslyckade bar & restaurang satsningar. Men visst, även jag misstänker att man just nu på vissa ställen i Marbella kollar upp att både isen och champagnen räcker
Citera
Medlem
buffalos avatar
Hur mycket träning skulle behövas för att vanliga kriminella skulle klara det där?

För hur får man ihop 10 elitsoldater? Känns inte helt troligt, eller?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garfield.com
Att många poliser sitter och äter snabbmat på Sibylla och är allmänt ineffektiva är ju känt.

Undantaget förutom GW och rikskrim verkar vara Inspektör Conny Andersson:

http://tv4play.se/nyheter/nyhetskana...rtment=2.40195

vilken tomte alltså. "vi ska försöka säkra". åfan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in