2009-09-22, 23:34
Medlem
Klibidiklabbes avatar
Alltså jag får dampen Allan här hemma snart, men visst jag ska försöka ta det lite lugnt och sannsat så alla förstå. HUR FAN FÅÅR JAG LJUDET ATT FUNGERA OCH FRAMFÖRALLT HUR SKA JAG BÄRA MIG ÅT FÖR ATT DET SKA HÖRAS GENOM TVN NÄR JAG KOPPLAR MELLAN DATORN OCH JUST TVN?

Nä men seriöst

Jag är inne på min 5e månad nu tror jag och har prövat allt. Citadon Sobril gräs etc etc. Men just nu har jag iaf kopplat en tredelad sladd från datorn in i ett plugginstycke rött/ vitt i tvn. Det har fungerat innan men huxflux var ljudet bara borta en dag. Är det några särskilda inställningar jag bör fixa på datorn. Högtalarsymbolen fylls iaf med grönt men ingen av windowskollumnerna fylls i volymkontrollen när jag spelar i windows media player eller loggar in på msn. Nothing

KOm igen ni kan det här bättre en jag så snälla hjälp mig
Citera
2009-09-23, 05:49
Medlem
Vilket Grafikkort?
Typ av Dator?
Typ av TV?
Namn på TV?
Hur har du kopplat, Kablar, adaptrar etc?

Skärm/Högtalar system?

Seriöst. Ge oss detaljer.
Senast redigerad av panpo98 2009-09-23 kl. 05:57.
Citera
2009-09-23, 09:25
Medlem
bara en liten koll... du har väl även kopplat bilden? Och fungerar den? de flesta tv-apparater ger inget ljud om du inte har någon bild samtidigt
Citera
2009-09-23, 15:03
Medlem
Klibidiklabbes avatar
Svar

Hahaha just det detaljer ja my bad

Datorn är byggd av någon snubbe som typ bygger datorer tror jag, men skit samma han missa typ ljudet tydligen hahah Vad gäller min dator så vet jag att jag måste flasha Bios kanske inte jag men någon annan. Mitt grafikkort vet jag inte även då jag kollat med everest.

Vad jag vet är att jag måste be någon om hjälp för att flasha BIOS då just grafikkortet ligger ner på 1 på en skala från 1-5 I annat fall får jag köpa nytt. Ljudet i datorn är realtek 97 någonting. Tvn i sig är en sharp lcd tv stor svart sak utan tvdosa. Hm vi kanske inte behöver gå in på varför just nu men så ni noterar det. Nä men som sagt var ljudet har fungerat innan med en tredelad sladd sladd från line out in i en plugg in med ett rött och vitt uttag. Ljudkortet kanske har pajat ihop. Nä jag fårväl sälja skiten förlåt slänga skiten och köpa en ny dator?

Det kanske inte är till så stor hjälp men aja
Citera
2009-09-23, 15:25
Medlem
okej, nu tar vi det en sak i taget. börja med att koppla in ett par datorhögtalare eller hörlurar till datorns ljudutgång (oftast grön port) och se om du får ljud så. Om du får ljud där så ligger inte felet i din dator.

Att flasha bios för att få bättre grafik? tror vi lämnar det åt sidan eller kanske i en helt annan tråd...
Citera
2009-09-23, 17:04
Medlem
ATI grafikkort (DX 10 stöd) har ett extra ljud chip inbyggt. Dvs datorn har då flera ljudkort att välja mellan.

Därför vill jag veta vad du har för grafikkort också.
Citera
2009-09-23, 20:43
Medlem
Klibidiklabbes avatar
Lite mer info

Hör inte ett något när jag kopplar in min 2 cm långa hörlurar i grön line out bakom datorn, så jag är inget proffs men någonting säger mig att deet borde vara tvärt om?

.Mitt grafikkort suger har inte en aning om jag är rätt ut men på enhetshanteraren står det bildskärmskort och under bildskärmskort står standard VGA bildskärmskort. Hahah en gul fet triangel måste dem markera skiten med som om jag inte vore nog deprimerad redan liksom , så det ser inte heller så lovande ut precis.

Är inte bildskärmskort och grafikkort samma sak så hittar jag inget annat.
Citera
2009-09-23, 21:41
Medlem
hishultas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klibidiklabbe
Hör inte ett något när jag kopplar in min 2 cm långa hörlurar i grön line out bakom datorn, så jag är inget proffs men någonting säger mig att deet borde vara tvärt om?

.Mitt grafikkort suger har inte en aning om jag är rätt ut men på enhetshanteraren står det bildskärmskort och under bildskärmskort står standard VGA bildskärmskort. Hahah en gul fet triangel måste dem markera skiten med som om jag inte vore nog deprimerad redan liksom , så det ser inte heller så lovande ut precis.

Är inte bildskärmskort och grafikkort samma sak så hittar jag inget annat.

Är det en gul triangel så prova att installera om drivrutinerna så ska du se att det nog löser sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in