Hej! Jag har ett basutbud från ComHem med 1,2,3,4,5,6 osv i mitt hus via analog-tv. Nu har jag även fått Canal+ via digital-tv som jag bara beställde för att få canal+ och har därför bara 1,2,4,6 och canal+ på digitalboxen.
Men jag har ju bara ett TV-uttag i väggen, så varje gång jag vill byta från digital-tvn till analog-tvn eller vice versa så har jag varit tvungen att gå och sätta i TV-sladden i rätt enhet. Men för att lösa detta fick jag ett tips att köpa en t-splitter. Köpte denna:
http://www.computercity.se/Products/Product.aspx?id=1523775 .
Men, jag får det itne att fungera. Troligtvis p.g.a. att jag inte sovit på 3 dygn och för att jag är sjukt oteknisk, så släpa mig gärna i smutsen bara problemet löses
Iallafall, splittern känns felkonstruerad. Den har ett "in" uttag och två "out" uttag. Som man ser på bilden så har den 1 uttag med 1 "pinne" i mitten och 2 uttag med en "ihålig" pinne i mitten. Men den borde väl ha 2 uttag med "pinne" och 1 uttag med "ihålig pinne"? Efter som man sätter i uttaget med ihålig pinne i väggen? Om det hade varit så så hade det ju funkat perfekt? Troligtvis sjukt svårt att förstå men försök
mvh santa