2009-09-22, 18:40
Medlem
Vålnadens avatar
Hur står det till utanför Sveriges gränser egentligen? Som så många andra är jag jävligt trött på denna häxjakt och har läst en del online hur situationen är i andra länder. Rökförbud på andra allmäna ställen är inget jag vill disskutera i denna tråd utan här är det bara krogar och klubbar som gäller. Man kan börja med att kolla på http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_smoking_bans En väldigt omfattande artikel.

Men hur står det egentligen till?

I några länder, till exempel Tyskland och Spanien så skiter man ju fullständigt i lagarna och kör på som vanligt. Många länder har kommit undan på så sätt att rökning är tillåten om lokalen är en viss storlek. I USA verkar det vara ganska vanligt att det är tillåtet så länge ställets största inkomst är alkohol. Inom vissa stater då. I Thailand och säkert fler varma ställen så fungerar ju hål-i-väggen-varianten på barerna då det räknas som utomhus antar jag?

Vart får man fortfarande dra sig en cigg i baren? Hur ser framtiden ut där?
Citera
2009-09-22, 18:43
Bannlyst
Häxjakt? Är du rädd för ditt liv och är du egentligen helt oskyldig när du försämrar din hälsa, andras hälsa, samhällets hälsa?

"Häxjakt" är väldigt missvisande och demagogiskt.
Citera
2009-09-22, 18:52
Medlem
Vålnadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChinaLover
Häxjakt? Är du rädd för ditt liv och är du egentligen helt oskyldig när du försämrar din hälsa, andras hälsa, samhällets hälsa?

"Häxjakt" är väldigt missvisande och demagogiskt.

Självklart ska du inte ta det ordvalet på så stort allvar. När det kommer till hälsa osv så får du gärna ta det i en annan tråd.
Senast redigerad av Vålnaden 2009-09-22 kl. 18:57.
Citera
2009-09-22, 20:36
Medlem
bluemoons avatar
fortsätt förbjuda
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in