2009-09-22, 13:09
Medlem
Mongouls avatar
Halloj!

VMware Fusion är ett program som används för att köra ett annat operativsystem samtidigt som man kör orginalet. det jag undrar över är hur det går att spela spel på VMware? funkar det?

jag tänkte på nyare spel då! och osx i början och sen windows i VMware! finns det ett bättre program än VMware?
Citera
2009-09-22, 13:10
Medlem
smurfehs avatar
Inte att rekommendera, kör bootcamp.
Citera
2009-09-22, 13:15
Medlem
Mongouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Inte att rekommendera, kör bootcamp.

men jag vill hellst slippa att starta om datorn när jag byter, utan bara starta upp windows medans jag använder OSX, och bara gå in i windows snabbt
Citera
2009-09-22, 13:32
Medlem
Nyare spel kommer det nog troligtvis inte att klara... inte bra iaf. beror på din dator, du kan ju dirigera över processor kraft o ram o allt o ställa in hur mycket du vill ge ditt Virtuella operativsystem. Snackar du wow, o du har bra dator kanske det funkar. Men då snackar vi inte att det flyter... ;P
Citera
2009-09-22, 14:14
Medlem
Mongouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gullungen
Nyare spel kommer det nog troligtvis inte att klara... inte bra iaf. beror på din dator, du kan ju dirigera över processor kraft o ram o allt o ställa in hur mycket du vill ge ditt Virtuella operativsystem. Snackar du wow, o du har bra dator kanske det funkar. Men då snackar vi inte att det flyter... ;P

har nya Macbook pro unibody 13"
Citera
2009-09-22, 14:37
Medlem
Flärps avatar
Det är inget du ska göra, punkt slut. Antingen så startar du om in i Windows eller så köper du en billig speldator.
Citera
2009-09-22, 17:09
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoul
Halloj!

VMware Fusion är ett program som används för att köra ett annat operativsystem samtidigt som man kör orginalet. det jag undrar över är hur det går att spela spel på VMware? funkar det?

jag tänkte på nyare spel då! och osx i början och sen windows i VMware! finns det ett bättre program än VMware?

det går att köra spel via VMware men det är inget att rekomendera.
så jag måste tyvärr säga att du får köra med bootcamp om du vill spela spel.
Citera
2009-09-22, 17:13
Medlem
Jag kör ofta spel via VMWare Fusion men de spelen jag spelar var på tapeten för ett tiotal år sedan; alltså, det är inget om du ska spela relativt nya spel, då ska du hellre partitionera hårddisken och köra Boot Camp som de andra säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in