2011-03-23, 14:43
Medlem
heeermans avatar
är rätt sugen på bolagsspel..
Men har ingen större koll om hur det fungerar, någon som snabbt kan dra igenom hur det går till?

sry för OT
Citera
2011-03-23, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heeerman
är rätt sugen på bolagsspel..
Men har ingen större koll om hur det fungerar, någon som snabbt kan dra igenom hur det går till?

sry för OT

Jag startar ett bolag genom svenskaspel.se bjuder in folk.

Sen för alla över pengar till bolaget, och när man lägger spel dras det lika mycket pengar från allas bolagskonto, och vid vinst delas det ut automatsikt. Fritt att föra fram och tillbaka när som helst.

Kanonsmidigt.

Om vi kör 7 helgarderingar och en spik. 2300kr så räcker det med 4-5 personer. Då blir det runt 400-600kr per person. Sen kan man om man vill gardera upp sig vid sidan av med ett enkelt X2 spel på den spikade matchen
Citera
2011-03-23, 14:54
Medlem
Nattskenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plipp
Jag startar ett bolag genom svenskaspel.se bjuder in folk.

Sen för alla över pengar till bolaget, och när man lägger spel dras det lika mycket pengar från allas bolagskonto, och vid vinst delas det ut automatsikt. Fritt att föra fram och tillbaka när som helst.

Kanonsmidigt.

Om vi kör 7 helgarderingar och en spik. 2300kr så räcker det med 4-5 personer. Då blir det runt 400-600kr per person. Sen kan man om man vill gardera upp sig vid sidan av med ett enkelt X2 spel på den spikade matchen

Fast, det måste ju vara värt det då. Man lär kolla omsättningen och lägga spelet max 5 min innan spelstopp. Och omsättningen lär vara uppe på minst 1,6 mille.
Citera
2011-03-23, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattskenet
Fast, det måste ju vara värt det då. Man lär kolla omsättningen och lägga spelet max 5 min innan spelstopp. Och omsättningen lär vara uppe på minst 1,6 mille.

Exakt, gäller att välja sin omgång.... Men därför kan det vara bra att ha nog med folk och pengar redo på ett bolagskonto så man kan vara med när det kommer en passande omgång.

EDIT: Denna omgång vart ju över en miljon. Och det veckan innan löning samt en vardag. Så en löningshelg kan det skena iväg om man har tur.
Citera
2011-03-23, 15:09
Medlem
vänta på en omgång med 4 miljoner i omsättning och en rad som ser ut som;

Chicago - Malmö 2
Brynäs - NY Rangers 1
Leksand- Dallas 1
Philadelphia - AIK 2
MoDo - St. Louis 1
San Jose - Södertälje 2
Detroit - Djurgården 2
Team Canada - Team Israel 2

Pengar
Citera
2011-03-23, 15:20
Medlem
Har det någon gång hänt att powerplay/topptips varit utan vinnare? Vad händer då, utdelning på 7 rätt?

Någon som känner sig intresserad av idén om bolagspel med 7 helgarderingar?
Citera
2011-03-23, 15:47
Medlem
Nattskenets avatar
Citat:
Har det någon gång hänt att powerplay/topptips varit utan vinnare? Vad händer då, utdelning på 7 rätt?

Någon som känner sig intresserad av idén om bolagspel med 7 helgarderingar?

I längden lönar det sig - i alla fall om man ser tillbaka på utdelningen de senaste 60-70 omgångarna - att helgardera alla. Men, man måste ju ta med i beräkningen att man ibland eller ofta kommer att ligga minus. Och den stora, stora, stora utdelningen kommer ju inte de gånger man sätter sin spik, om man inte spikar underdog, så klart. Bara lite tankar. Men jag är intresserad, om än kanske inte med 7 helgarderingar.
Citera
2011-03-23, 15:47
Medlem
2 platser kvar. 546,75kr per person.
Citera
2011-03-23, 16:04
Medlem
Citat:
I längden lönar det sig - i alla fall om man ser tillbaka på utdelningen de senaste 60-70 omgångarna - att helgardera alla. Men, man måste ju ta med i beräkningen att man ibland eller ofta kommer att ligga minus. Och den stora, stora, stora utdelningen kommer ju inte de gånger man sätter sin spik, om man inte spikar underdog, så klart. Bara lite tankar. Men jag är intresserad, om än kanske inte med 7 helgarderingar.

Om man hade helgarderat alla matcher på Powerplay varje omgång sedan starten 09, hade man plussat en kvarts miljon i dagsläge, var det någon som räknar ut och postat till mrmadhawk.se
Citera
2011-03-23, 16:11
Medlem
Nattskenets avatar
Citat:
2 platser kvar. 546,75kr per person.

Vilken är omgångens spik?
Citera
2011-03-23, 16:12
Medlem
Citat:
Vilken är omgångens spik?

Ingen omgång bestämd ännu, först ska vi vara 4st med pengar inne på bolaget, sen kan vi diskutera fram en spik och invänta och se om omsättningen kommer upp i våra krav.
Citera
2011-03-23, 16:13
Medlem
SpaaderKnekts avatar
Någon som vet var man kan se tisdagens/onsdagens powerplayodds just nu? På svts hemsida finns bara odds för torsdagens spel vad jag har hittat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in