Citat:
Ursprungligen postat av
Jesstess123
Hur tänkte du när du spikade HiV 71 och LHC? Magkänsla eller? Känns som att SHL är lite som NHL, dvs lotto på is ^^
Nu beror det på hur procenten ser ut och lite sådant men generellt försöker jag hitta 2 bra spikar kring 35-40, max 50% (Ibland några undantag kring 50-55%)
Skulle aldrig spika något på PP över 65% i alla fall. För mig är det skit-samma om jag förlorar en tusenlapp eller två om jag valt bort favoriten. Det är bara ett stort hån att få 8 rätt och vinna en tusenlapp eller mindre så då kan jag lika gärna vara utan.
Idag gick jag rakt av på magkänslan tillsammans med procenten. Jag har faktiskt usel koll på SHL då det inte är något jag följer mer än via lite kvällsläsning. Allsvenskan däremot har jag rätt bra koll på då jag har lite vänner som spelar i ett par av klubbarna.
Hockey är hockey. Det är lotto oavsett liga.
Följ magkänslan och kör efter procenten. Givetvis bra att hålla sig uppdaterad om skador på de allra viktigaste spelarna men skit i småpengarna är mitt tips och ha modet att plocka bort ett par 60-70% favoriter då och då.