2004-01-01, 02:48
Medlem
AngelHackers avatar
Jag tänker ofta på att jag ska ta självmord....
Men inte för att jag är någon fjortis som hamnat i depretion.
Eller att jag tycker att mitt liv är skit.
Det är inte alls så. Mitt liv är helt okej, jag har vänner, familj och nästan alla gillar mig. Har inte problem i skolan eller något sånt.
Utan jag känner hela tiden att jag kommer göra något dumt.
känns hela tiden som om vilken sekund som hälst. Skulle jag kunna göra en bomb och spränga skolan i små bitar!
Jag ligger ofta på kvällarna och planerar. Men som många tror ligger inte jag och planerar dagen som kommer. Utan var jag ska kunna plasera mig bäst för att kunna skjuta så många som möligt eller var jag ska lägga bomben för bäst effekt!
Men det är inte det värst.
Det är när jag blir arg.. Jag kan inte kontrolera mig utan jag gör det som faller mig in... jag har lärt mig att hålla ilskan inom mig... men det kommer ut i andra former av ilska.

Då är min fråga. Är jag farlig?
Citera
2004-01-01, 02:52
Bannlyst
varför frågar du? näe men jag är ingen psykolog, men jag råder dig inte till att testa diverse "antipsykotiska" medeciner ifall du skulle råka få några utav typen "benzopademiner" eller liknande flödder.. Du ska nog gå t kuratorn o ta hand om dina barndomsproblem..
Citera
2004-01-01, 16:18
Medlem
konztigs avatar
Låt inte onskan ta över din kropp. Håll dig lugn!
Citera
2004-01-01, 17:58
Medlem
gnotkes avatar
Att ha såna tankar är ju inget fel i sig, tyder på att du är kreativ vilket är ett hälsotecken i sig. Tänkte ofta i unga år om hur mång jag skulle kunna knäppa innan snuten skulle ta mig eller hur man skulle begå terrorattentat. Men om du inte är säker på att du klarar av att bara ha dessa tankar som just bara tankar så tycker jag du skall vända dig till en psykolog.
Citera
2004-01-01, 21:34
Medlem
Malmsteens avatar
Fantisera om sådan är ingen farligt. De flesta är inte tillräckligt ambitiösa för att göra något sådant ändå.
Citera
2004-01-01, 22:35
Medlem
Kärring. Du får väl spränga skolan i luften och döda lite barn då, så mår du säkert bättre. Fast jag tror att du är lite för feg för det. Jag undrar om du blir arg över mitt inlägg, jag försöker vara lite provokativ. Hur gammal är du egentligen?

Om du dödar några skolkamrater så kan du smälla av bomben sen när det är aulasamling, då kommer du slå många flugor i samma smäll.

+ Det är barnsligt att berätta om sina sk. psykiska problem på flashback.
Citera
2004-01-03, 02:17
Medlem
kisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ar0n
Kärring. Du får väl spränga skolan i luften och döda lite barn då, så mår du säkert bättre. Fast jag tror att du är lite för feg för det. Jag undrar om du blir arg över mitt inlägg, jag försöker vara lite provokativ. Hur gammal är du egentligen?

Om du dödar några skolkamrater så kan du smälla av bomben sen när det är aulasamling, då kommer du slå många flugor i samma smäll.

+ Det är barnsligt att berätta om sina sk. psykiska problem på flashback.

Precis, det är jättemoget att prata med den riktiga psykologen som sitter och kliar sig i näsan och egentligen skiter i hur man mår
Citera
2004-01-03, 02:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AngelHacker
Jag tänker ofta på att jag ska ta självmord....
Men inte för att jag är någon fjortis som hamnat i depretion.
Eller att jag tycker att mitt liv är skit.
Det är inte alls så. Mitt liv är helt okej, jag har vänner, familj och nästan alla gillar mig. Har inte problem i skolan eller något sånt.
Utan jag känner hela tiden att jag kommer göra något dumt.
känns hela tiden som om vilken sekund som hälst. Skulle jag kunna göra en bomb och spränga skolan i små bitar!
Jag ligger ofta på kvällarna och planerar. Men som många tror ligger inte jag och planerar dagen som kommer. Utan var jag ska kunna plasera mig bäst för att kunna skjuta så många som möligt eller var jag ska lägga bomben för bäst effekt!
Men det är inte det värst.
Det är när jag blir arg.. Jag kan inte kontrolera mig utan jag gör det som faller mig in... jag har lärt mig att hålla ilskan inom mig... men det kommer ut i andra former av ilska.

Du är helt frisk.
Det är helt normalt att ligga på kvällarna och planera hur man ska ha ihjäl andra människor.
Men för helvete, sök hjälp.
Har inte dina föräldrar märkt att du ibland "går" in i din egna värld?
Men du verkar vara sne på skolan.
Är det någon lärare som "pissat" dig i ansiktet lr?
Men som sagt sök hjälp, annars så blir du olycklig, ELLER så gör du någon annan olycklig.
Och NEJ, alla psykologer "pillar" sig inte i näsan och är helt oföstående, det finns dom som bryr sig.
Om inte annat, snacka med dina föräldrar, för det har du väl några?
Jag tycker bara att det verkar märkligt att inte dom märkt någonting, såsom du beskriver det så verkar du ju vara på bristpunkten.
Och om du är farlig?
Ja, både emot dig själv och andra.

/BOozer!!
Citera
2004-01-03, 05:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngelHacker

Nej du är inte farlig för att du fantiserar.

Frågan är, kan du göra något åt det? Alltså, har du tillgång till material som behövs för att bygga en bomb, har du kunskaperna för att montera och detonera den? Och är du så pass smart att komma undan med det, eller desperat nog att strunta i påföljderna?

Om svaren är ja, då är du farlig. Annars är du som alla andra. Ung och ilsken

Viljan att skada andra finns där hos de flesta och det krävs inte mycket att fundera i dessa banor. Men har du tänkt på varför du vill skada/döda andra människor?

Oftast, om inte alltid, så bottnar detta i att man hatar sig själv.
Citera
2004-01-03, 06:17
Bannlyst
....!

vem orkar bry sig om såna saker, tänk att du snart är 60, arbetslös, gammal, överbliven, ensam, rörelsehindrad, fylld med sjukdomar, ingen livslust (på riktigt) ... så kanske du kan sluta oroa dig för Nu :et ..
Citera
2004-01-03, 11:02
Medlem
ola18s avatar
Tänkte svara precis som Monsieur Dolmancé....dock skrev han med bättre ord
Citera
2004-01-03, 13:41
Avslutad
Jag blev klassad som farlig en gång och diagnostiserad med en paranoid störning. Blev iproppad en massa Haldol, o dom kom hem till mig o tog en massa vapen och giftiga kemikalier.

Hade hotat med o förgifta en del folk samt att spränga vissa saker i luften.

Nu mår jag mycket bättre och som nån skrev, visst är det så att man har en massa ondska riktad inåt mot sig själv när man fantiserar om att ha ihjäl andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in