Citat:
Ursprungligen postat av Abstrus
Fuck that shit kamrat!
Svenska skattepengar ska gå till böcker på svenska!
Tyvärr kamrat, din strid är redan förlorad. För länge sedan. Faktum är att när det första svenska biblioteket skapades för typ tusen år sen så fanns det inte en enda svenskspråkig bokjävel där. Och se på fan, vi lyckades trots detta uppfinna skiftnyckeln, dynamiten och kullagret. Arabiska böcker på bibliotekshyllan kanske inte är ett så stort hot ändå?
Citat:
Ursprungligen postat av Panguu
Så långt kan jag, med endast mindre reservationer, instämma. Men sedan bör man sätta in saken i ett större sammanhang där samhället i flera olika situationer prioriterar invandrare framför etniska svenskar. T.ex. läste jag häromåret om hur man någonstans i landet hade beslutat sig för att inte bevilja starta eget-bidrag till andra än kvinnor och invandrare. Etniskt svenska män fick alltså inga pengar från samhället hur lysande deras idéer än var!
Det här är egentligen en helt annan diskussion, som inte hör hemma i forumdelen, men jag känner att du behöver ett svar. Om man hela tiden ser allt som ett angrepp på sin person kan man hitta fientliga handling överallt. Bara för att någon annan får Starta eget-bidrag betyder det
inte att
du har
förvägrats något. Starta eget-bidrag är inte något som bara finns för kul skull eller som alla automatiskt är berättigade till, det är ett instrument som staten använder för att elda på i bristbranscher eller hos grupper som har det svårt på arbetsmarknaden. Tidigare har ungdomar i glesbygden varit målgrupp för Starta eget-bidrag, var du upprörd då också? Eller åren då man satsade på turismnäringen? Om du inte var det ska du inte vara det nu heller.
I en idealvärld ska
ingen få Starta eget-bidrag. Varken du, Maja Karlsson eller Ali Muhammed. Förstår du? De tar inget bidrag som du egentligen skulle få.
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
En kompis till mig träffade en polack under sin krakow-resa i somras. Polacken trodde tydligen att mannen räknas som underlägsen kvinnan i sverige.
Och detta tar du som ett bevis på att resten av världen tror så om oss. Jag önskar dig all lycka i framtiden. Du kan behöva det.