• 1
  • 2
2009-10-24, 01:47
Medlem
Hr ska ni f autentiskt scenario att bita i.

Jag och min sambo har nyligen separerat efter drygt 1 r p samma adress.
Hyrerkontraktet r jag skriven p men hon bor fr tillfllet kvar sjlv med sina tv barn.

Lgenheten sas dock upp i samma veva som jag lmnade, drygt 1 mnad sedan, och fljaktligen s betar vi nu sakta men skert av p uppsgningstiden.

Till saken hr ocks att hon anskt och ftt igenom besksfrbud (hmnd och vendettatgrd) emot mig vilket gr att jag inte har tillgng till "min egen" bostad.

r det rimligt att hon nu kan nyttja bostaden fullt ut utan att i juridisk mening vara skyldig att erlgga ngon form av hyra? Finns det ngot praxis p omrdet.
Citera
2009-10-24, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoogerbooger
Hr ska ni f autentiskt scenario att bita i.

Jag och min sambo har nyligen separerat efter drygt 1 r p samma adress.
Hyrerkontraktet r jag skriven p men hon bor fr tillfllet kvar sjlv med sina tv barn.

Lgenheten sas dock upp i samma veva som jag lmnade, drygt 1 mnad sedan, och fljaktligen s betar vi nu sakta men skert av p uppsgningstiden.

Till saken hr ocks att hon anskt och ftt igenom besksfrbud (hmnd och vendettatgrd) emot mig vilket gr att jag inte har tillgng till "min egen" bostad.

r det rimligt att hon nu kan nyttja bostaden fullt ut utan att i juridisk mening vara skyldig att erlgga ngon form av hyra? Finns det ngot praxis p omrdet.

Den som nyttjar den ska betala, sjlvklart har du mjlighet att krva sdant av henne.
Citera
2009-10-27, 13:58
Medlem
All_Knights avatar
Polis vid hmt an grejor?

Hej Min exsambo hotar med polis, hon ska komma och hmta saker med hjlp av polis sger hon, r detta mjligt?, kan polisen godtyckligt lta henne rja bland mina saker? det mste vl till ngon typ av frelggande?
Citera
2009-10-27, 14:03
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av All_Knight
Hej Min exsambo hotar med polis, hon ska komma och hmta saker med hjlp av polis sger hon, r detta mjligt?, kan polisen godtyckligt lta henne rja bland mina saker? det mste vl till ngon typ av frelggande?

Har hon flyttat ut?

Anses hon ha flyttat ut kan hon inte komma in igen och polisen kan
inte hjlpa henne med det.

Men om hon inte anses ha flyttat ut s har hon rtt att komma in lgenheten.

Annars fr hon ju begra bodelning om det gller saker som omfattas av
sambolagen och i andra fall anska om handrckning.

Sen skall du ju undvika och brka...vet du med dig att du har hennes
saker som du inte har ngot ansprk p s var inte en fitta och lmna
tillbaka skiten.
Citera
2009-10-27, 14:08
Medlem
All_Knights avatar
ja, hon har flyttat ut, och jag str sjlv p kontraktet nu, naturligtvis brkar jag inte, det var bara grejen med polis som gr mig arg. Och s lt det absurt, att polisen skulle lta henne g in, dessutom har hon vid ett tillflle sagt t mig eller eg mailat, jag har mailet kvar, att brnna "skiten", Kan man p nt stt visa det som att, hon ville inte ha det, bad mig elda upp det, men jag behll det istllet?
Citera
2013-06-16, 17:01
Medlem
Snabb frga 2 vnner till mig kpte en lgenhet fr 1 miljon.
100 000 kr lnades av killens frldrar fr kontantinsats.
Under 4 r har tjejen betalat ca 100 000 p lnet och killen har betalat 300 000 fr ln och lgenhets avgiften.

S han har allts betalat nstan 400 000 om man rknar med lnet till hans frldrar.

Nu sitter tjejen och krver att han ska kpa ut henne fr 100k + vrdekningen.
Samt anser sig ej vara skyldig till att betala halva kontantinsatsen.

Det gr med bankuppgifter att faktiskt gra bevis p att han har sttt fr hyran och strre delen av lnet.
Samt kpt mer n 75% av allt till hushllet (mat inkluderat).

Ngon som har en ide hur man skall bestrida en sn sak ?
Hur mycket rtt har hon ?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in