2009-09-21, 19:26
Medlem
DoDaDas avatar
Hej!

Jag sitter idag på en piratkopia av Windows Vista Ultimate 3Bit. När Windows 7 släpps så tänkte jag mig att utnyttja den härliga studentrabbatt, vilket gör att (om vi studenter har tur), endast behöver betala 300 kr för en uppgradering till home premium!

Hur som, kan man säga i dagsläget om det kommer att gå smärtfritt att uppgradera till W7 från mitt Vista?

Kan tillägga att jag har sökt på både forumet och google, men med min grymma fantasi var det svårt att komma på bra sökord...
Citera
2009-09-21, 21:09
Medlem
rincewind56s avatar
Om din skola är ansluten till MSDNAA får du fullversionen gratis. Har du otur så är din skola inte ansluten, men det gör inte så mycket för isf kan du få det gratis här:

http://www.pellesoft.se/area/students/msdnaa.aspx

Där finns en liten motprestation, men vafan. Gratis är gott =)
Citera
2009-09-22, 19:30
Medlem
Djsagooggs avatar
Installera piratkopierat win7

Slut på dvd skivor hemma, och därför behöver jag installera det via mitt usbminne. Jag har prövat att både köra från "USB-FDD" och "USB-ZIP" i BIOS men inget har fungerat. En rad text har kommit upp där de inte hjälpt att trycka sig vidare med ENTER eller vad som helst... Minns inte vad det stog.
Allt jag gjort är att lägga win7 .iso filen på usbminnet, utan att lägga de i en mapp eller nånting. Även prövat att packa upp .iso filen direkt på minnet men de har inte heller hjälpt.

Så nu återstår frågan om felet har med .iso filen att göra eller "kör inställningar" av win7 installationen. Någon kunnig prick som löser pusslet åt mig?
Citera
2009-09-22, 23:40
Medlem
Garnaals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djsagoogg
Slut på dvd skivor hemma, och därför behöver jag installera det via mitt usbminne. Jag har prövat att både köra från "USB-FDD" och "USB-ZIP" i BIOS men inget har fungerat. En rad text har kommit upp där de inte hjälpt att trycka sig vidare med ENTER eller vad som helst... Minns inte vad det stog.
Allt jag gjort är att lägga win7 .iso filen på usbminnet, utan att lägga de i en mapp eller nånting. Även prövat att packa upp .iso filen direkt på minnet men de har inte heller hjälpt.

Så nu återstår frågan om felet har med .iso filen att göra eller "kör inställningar" av win7 installationen. Någon kunnig prick som löser pusslet åt mig?

1. Döp om imagefilen så att den har ändelsen .img istället för .iso.

2. Formatera USB-minnet som NTFS (Genom att högerklicka på det under "Den här Datorn"). Snabbformatering fungerar utmärkt.

3. Ladda hem http://launchpad.net/win32-image-wri...-r23-win32.zip

4. I Device-menyn, välj bokstaven som motsvarar ditt USB-minne och bläddra fram din image, tryck sedan på "Write".

Lycka till.
Citera
2009-09-24, 00:28
Medlem
Sweemans avatar
Ska tydligen ta 20! 20 timmar att uppgradera från vista till w7, så rekomenderar dig att köra en backup på allt som är dig kärt och köra ren version, sen om allt går som det ska (gjorde det för mig och många andra) så kommer du få en mapp som heter windows.old i din c:\ disk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in