2009-09-21, 13:42
Medlem
gaylord77s avatar
Är det någon som jobbar inom djursjukvården här? Och hur gick du isåfall tillväga? Är intresserad av att veta det mesta. Vad jag förstår finns det i princip bara en utbildning i Sverige och det är den som ligger i Skara. Men finns det inga andra vägar att gå? Att praktisera tex eller liknande? Finns det som distans? I Skara utbildas det ju inte särskilt många per år och det sägs ju behövas fler inom detta område.

Är intresserad av all information som jag kan få om detta ämne.
Citera
2009-09-21, 20:15
Bannlyst
Intressant ämne, vill också veta, är det på högskole nivå?
Citera
2009-09-21, 21:28
Medlem
gaylord77s avatar
Det finns en utbildning i Skara på tre år för att bli djursjukvårdare, men det är så sjukt höga antagningspoäng. Man ska i princip ligga på 18, 19 i snitt i betygen... Med tanke på hur många djursjukhus det finns har jag svårt att tro att ALLA har gått denna utbildning.

Så är det ingen som vet något om detta ämne?
Citera
2009-09-22, 11:58
Medlem
BarbieBottoms avatar
Har tittat runt lite på det där, och vad jag förstått så har man förut kunnat utbilda sig till vanlig sjuksköterska för att sedan läsa in några extrakurser för att få bli djursjuksköterska. Man kunde alltså gå bakvägen. Fanns andra sätt med, tex praktik-få jobb-läsa in några kurser.
Men läste något om att de inte ska vara möjligt längre då man måste ha något slags diplom på att man är utbildad djursjuksköterska nu. Är inte säker, var ett tag sen jag läste de. Men kolla upp de om du är intresserad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in