2009-09-20, 23:06
Medlem
Adversariuss avatar
Här om dagen satt jag och skrev ihop en lite längre text om mina tankar om negativitet, livet osv. Den är som sagt ganska maffig, men jag skulle gärna uppskatta om folk tog sig tid att läsa, kritisera och komma med egna infall och tankar om de ämnen som behandlas. Om skrivandet förefaller ostrukturerat ber jag om ursäkt för det, jag har ganska svårt att vara konkret när jag skriver.

Del 1:
Citera
2009-09-20, 23:07
Medlem
Adversariuss avatar
Del 2:
Citera
2009-09-20, 23:08
Medlem
Adversariuss avatar
Del 3:
Citera
2009-09-20, 23:09
Medlem
adequates avatar
Skriv gärna en sammanfattning också, om det är möjligt.
Citera
2009-09-20, 23:13
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adequate
Skriv gärna en sammanfattning också, om det är möjligt.
Ja, jag borde verkligen göra det, men jag är så dålig på det... När jag skriver på detta sätt försöker jag sammanfoga tusentals tankebanor och jag kämpar nästan alltid förgäves med att få det konkret. Det känns som att jag adresserar för mycket för att det ska gå att sammanfatta på ett bra sätt, vet inte hur jag ska gå tillväga. Går det för sig ändå, månne?
Citera
2009-09-20, 23:17
Medlem
HoldenCaufields avatar
Fyfan vad tråkigt det var att läsa, tappade bort mig efter andra meningen. Behövs det verkligen så mycket text, och så många tråkiga ord för att föra fram sin syn på negativitet?
Citera
2009-09-20, 23:19
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HoldenCaufield
Fyfan vad tråkigt det var att läsa, tappade bort mig efter andra meningen. Behövs det verkligen så mycket text, och så många tråkiga ord för att föra fram sin syn på negativitet?
Väldigt konstruktivt.

https://www.flashback.org/forumdisplay.php?f=52

På med blåstället och tillbaka med dig. Pallar du inte läsa långa texter så har du hamnat i fel forumdel.
Senast redigerad av Adversarius 2009-09-20 kl. 23:21.
Citera
2009-09-20, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HoldenCaufield

Håller med, kommer troligen inte vara värt min tid att läsa igenom.
Citera
2009-09-20, 23:40
Medlem
adequates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Ja, jag borde verkligen göra det, men jag är så dålig på det... När jag skriver på detta sätt försöker jag sammanfoga tusentals tankebanor och jag kämpar nästan alltid förgäves med att få det konkret. Det känns som att jag adresserar för mycket för att det ska gå att sammanfatta på ett bra sätt, vet inte hur jag ska gå tillväga. Går det för sig ändå, månne?
Tja, kanske. Kan ovanstående negativa diskussion tjäna som sammanfattning?
Citera
2009-09-21, 04:29
Medlem
inglroriouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adequate
Tja, kanske. Kan ovanstående negativa diskussion tjäna som sammanfattning?

Haha

Tyckte om innehållet men den var lite jobbig att läsa pga. du inte har använt dig av styckesindelningar osv.

Återkommer med mina reflektioner kring texten ngn annan gång
Citera
2009-09-21, 05:53
Medlem
du drar paralleller mellan buddhism och nihilism, inte helt fel men inte helt rätt. vet du inte att det finns en medelväg bortom de negativa/positiva polerna? det handlar mycket om att betrakta tingen omdömeslöst, som tomhet utan dessa negativa/positiva attribut vi ofta applicerar dem. du verkar snarare omfamna den negativa aspekten för att uppnå någon sorts inre frihet eller inse någon yttre sanning...det kan väl fungera men det skapar även negativ karma.
Citera
2009-09-21, 21:59
Medlem
Saypayaas avatar
Styckeindelning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in