• 1
  • 2
2009-09-21, 18:15
Medlem
nummerupplysn.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Men vad det har med tråden att göra, det har vi ingen aning om

I övrigt tycker jag att Ibanezen du spanat in hade läcker färg - kör på den!

Ok, läste visst tråden lite slarvigt

Men jag tycker fortfarande TS borde överväga denna!
Citera
2009-09-21, 22:05
Medlem
Greengrasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nummerupplysn.
Ok, läste visst tråden lite slarvigt

Men jag tycker fortfarande TS borde överväga denna!

likadann som mike oldfields , men lite för mycket pengar för mig då jag inte har något jobb
Citera
2009-09-21, 22:07
Medlem
Greengrasss avatar
undrar också om det funkar bra o spela lite hårdare med ibanezen, typ lite powerchords o sånt ?
Citera
2009-09-21, 22:11
Medlem
Greengrasss avatar
undrar också om det funkar bra o spela lite hårdare med ibanezen, typ lite powerchords o sånt ? , och vad ska man ha för förstärkare?
Citera
2009-09-21, 22:27
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Greengrass
undrar också om det funkar bra o spela lite hårdare med ibanezen, typ lite powerchords o sånt ? , och vad ska man ha för förstärkare?

Hur mycket pengar har du att lägga på en förstärkare? Jag skulle köpa en Fender med rör! Börjar väl på 6-7000.
Citera
2009-09-21, 22:38
Medlem
Greengrasss avatar
Citat:
Hur mycket pengar har du att lägga på en förstärkare? Jag skulle köpa en Fender med rör! Börjar väl på 6-7000.
tänkte max 2000, har tänkt o ha gitarren mest för inspelnings syfte.
Citera
2009-09-21, 22:40
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
tänkte max 2000, har tänkt o ha gitarren mest för inspelnings syfte.

Om du ska spela in i datorn är det nog smartare att köpa:

http://www.thomann.de/se/line6_pod_studio_ux1.htm

Och få ett helt gäng förstärkare i datorn samt en vettig länk mellan gitarren och datorn. Att sätta en omkopplare för minitele på en telesladd och köra in den i datorns mikrofoningång är... INGEN hit.
Citera
2009-09-21, 22:42
Medlem
Greengrasss avatar
Citat:
Om du ska spela in i datorn är det nog smartare att köpa:

http://www.thomann.de/se/line6_pod_studio_ux1.htm

Och få ett helt gäng förstärkare i datorn samt en vettig länk mellan gitarren och datorn. Att sätta en omkopplare för minitele på en telesladd och köra in den i datorns mikrofoningång är... INGEN hit.

jo det har du rätt i , men omkopplare , minitele, telesladd, är relativt nybörjare inom vissa områden, och rör förstärkare vad är det för något?
Citera
2009-09-21, 23:40
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
jo det har du rätt i , men omkopplare , minitele, telesladd, är relativt nybörjare inom vissa områden, och rör förstärkare vad är det för något?

Rörförstärkare betyder att det finns, bokstavligt talat, rör med glödande trådar i förstärkaren. Exakt tekniken bakom vet jag inte, men det ger ett genuinare och varmare ljud än digitala förstärkare. Rörstärkare är analoga, med andra ord.

En telekabel är en vanlig gitarrsladd, men mikrofoningången på en dator är för liten för en sådan, så man skulle behöva en omkopplare/adapter/whatever.

Mojängen jag länkade har input för gitarr eller mikrofon och går sedan via USB in i datorn.
Citera
2009-09-22, 07:54
Medlem
Greengrasss avatar
Citat:
Rörförstärkare betyder att det finns, bokstavligt talat, rör med glödande trådar i förstärkaren. Exakt tekniken bakom vet jag inte, men det ger ett genuinare och varmare ljud än digitala förstärkare. Rörstärkare är analoga, med andra ord.

En telekabel är en vanlig gitarrsladd, men mikrofoningången på en dator är för liten för en sådan, så man skulle behöva en omkopplare/adapter/whatever.

Mojängen jag länkade har input för gitarr eller mikrofon och går sedan via USB in i datorn.

Okej , tack så mycket för alla svar
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in