2009-09-20, 19:01
Medlem
Något jävligt skumt hände precis med min syrras laptop. Hon har Windows Vista Basic och igår stängde hon av datorn precis som vanligt, men när hon satte på den tidigare idag så hade en massa saker ändrats. Det var nya ikoner på skrivbordet, hennes bakgrundsbild var borta och hela hennes Mina Dokument-mapp var borta. Hon kollade på hårddisken och hittade allt där och återställde filmapparna till sitt vanliga ställe. Sedan höll hon och pappa på att stänga av och sätta på datorn igen tills den plötsligt återigen såg ut som den gjort tidigare - rätt antal ikoner på skrivbordet, bakgrundsbilden var tillbaka, etc. Men Mina Dokument-mappen var borta igen och den här gången fanns den inte på hårddisken, i papperskorgen eller någon annanstans på datorn. Min syrra är jävligt upprörd över det här eftersom hon förlorat viktiga skolarbeten, bilder, dikter och låttexter hon skrivit, osv. Hon har fungerande antivirus-program, men hennes dator har varit väldigt trög att starta upp väldigt länge.

Vår pappa ska kontakta någon datorsupport, men jag bara undrar om någon här har nån aning om vad det kan vara?
Citera
2009-09-20, 22:00
Medlem
simon556s avatar
till att börja med kanske detta lär henne en läxa i vikten av backup.
Citera
2009-09-20, 22:09
Medlem
ja hon är inte så bra på datorer, haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här