2009-09-20, 17:26
Medlem
Octavianuss avatar
Ja, är det någon här som skrivit en kokbok? Är lite inne på det spåret själv, och vore intressant med någon med erfarenhet kunde dela med sig av sina erfarenheter. Ni behöver ju inte skriva vilken bok, men vore såklart kul.
Citera
2009-09-20, 18:52
Medlem
Hispers avatar
Nästan, jag har varit med och gjort en kokbok men dock inte skrivit någon. Värt ett halvtpoäng?
Citera
2009-09-20, 21:58
Medlem
Octavianuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Nästan, jag har varit med och gjort en kokbok men dock inte skrivit någon. Värt ett halvtpoäng?
Helt klart.
Vad gjorde du i den då? berätta
Citera
2009-09-21, 11:53
Medlem
gr6810s avatar
Nej, men jag tycker att dePaul borde göra det. Tror att det hade kunnat bli en tegelsten fylld av kunskap om mat.
Citera
2009-09-21, 12:05
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Octavianus
Helt klart.
Vad gjorde du i den då? berätta

Till kokboken följde en cd med tillagningsanvisningar samt faktadel över ingående ingredienser, använda verktyg och metoder. Den skivan var min baby.
Citera
2009-09-21, 12:28
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Nej, men jag tycker att dePaul borde göra det. Tror att det hade kunnat bli en tegelsten fylld av kunskap om mat.
Tackar för förtroendet!

Tyvärr så skulle en sådan bok drunkna i utbudet av de tusentals andra kokböcker som anländer varje år . För att enklast PR:a en bok så bör man antingen vara en kändis eller en TV-kock (eller båda ).

~Paul~
Citera
2009-09-21, 12:37
Medlem
Cantorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
För att enklast PR:a en bok så bör man antingen vara en kändis eller en TV-kock (eller båda ).

~Paul~

Så väldigt sant, de flesta "kokböcker" som kommer ut är mer personliga receptsamlingar än fakta och kunskap om mat.
Citera
2009-09-21, 13:06
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cantoras
de flesta "kokböcker" som kommer ut är mer personliga receptsamlingar än fakta och kunskap om mat.
Instämmer till 100%!

~Paul~
Citera
2009-09-21, 14:12
Medlem
Octavianuss avatar
å andra sidan sidan så köps det grymt mkt kokböcker också. Kollar man på försäljningsstatistik så av mest sålda fackliteratur varje månad brukar det vara iaf 3 stycken av tio. Men visst, man skulle vara känd så hade det gått bättre. Men hittar man bara en bra nisch så går det nog ändå, men man får väll räkna med att inte sälja flera miljoner ex precis.

Ingen som har verklig erfarenhet av att skriva kokböcker?
Citera
2009-09-21, 22:27
Medlem
troengs avatar
En kul grejj som jag tror skulle sälja skulle vara om någon känd kock lät kopiera sin notebook och sedan sälja den. Utan att censurera eller retuschera.
Citera
2009-09-22, 10:10
Medlem
Octavianuss avatar
hmm, det ultimata vore att snacka med ngn "superkändis" och bara skriva dit dennes namn på boken, för att på såvis sälja svinmkt. Men det e ju inte så lätt precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in