Har tappat räkningen på poliser som klantar sig under utryckning, denna stjärna tog kurvan fel, klippte refugen och voltade. Att ingen blev på-åkt får ses som ett mindre mirakel då detta område är smällfullt med folk en lördagkväll.
Om man tittar på bilden från dn och expressen kan man ju ganska lätt säga att det inte har varit något tal om voltande bil här. Inte en skråma på taket ju, bilen på expressens bild glänser fan mer än en nyvaxad ankballe
Har tappat räkningen på poliser som klantar sig under utryckning, denna stjärna tog kurvan fel, klippte refugen och voltade. Att ingen blev på-åkt får ses som ett mindre mirakel då detta område är smällfullt med folk en lördagkväll.
Jag vill bara förtydliga att det inte verkar röra sig om att bilen i fråga har voltat, tycker det ser ut som, och det står det även i artikeln, att bilen har vält Mycket viktigt att tråden har rätt fakta såhär på lördagskvällen Håller ni inte med?
Snuten klippte en refug och två stolpar innan de hamnade på sidan.
Det som inte nämns i artikelln var att en nisse i en Honda Civic var så intresserad av att stirra på olycksplatsen att han plattade till baken på en BMW X5. Jubel o applåder på plats!
Med tanke på hur ofantligt många utryckningar svensk polis genomför varje dag i höga hastigheter är det knappats konstigt att det går fel ibland.
Enligt vittnet Arne (i AB) åkte dom minst i 110 km/h! Om bilen nu vält i 110 km/h i en kurva i Stockholms innerstad är jag mycket imponerad av Volvons hållbarhet i lack och plåt. Även imponerande att inte blåljusen flugit vidare till nästa distrikt. 110 km/h var kanske inte hela sanningen?
Med tanke på hur ofantligt många utryckningar svensk polis genomför varje dag i höga hastigheter är det knappats konstigt att det går fel ibland.
Enligt vittnet Arne (i AB) åkte dom minst i 110 km/h! Om bilen nu vält i 110 km/h i en kurva i Stockholms innerstad är jag mycket imponerad av Volvons hållbarhet i lack och plåt. Även imponerande att inte blåljusen flugit vidare till nästa distrikt. 110 km/h var kanske inte hela sanningen?
Inte ens halva... Bilen stod bara några få meter ifrån refugen den klippte och funkar nog fint efter en reparation.
De tre senaste åren har kraschade polisbilar kostat skattebetalarna 119 miljoner kronor.
- Skulle vi poliser hantera våra tjänstevapen som vi hanterar bilarna skulle vi avväpnas direkt, säger trafikpolisen Ruben Börjesson.