Citat:
Ursprungligen postat av yidaki
Och ralfikerna säger att ralfiken följer ändå de lagar de gör, oavsett vad fysikerna säger om saken. Det ger liksom ingenting att säga "dom kan säga vad dom vill, världen fungerar ändå såsom jag säger att den gör". Man kan stå där ensam i världen och skratta för sig själv, "haha, dom har alla fel, endast jag vet sanningen"

Men herregud, jag har inte uppgett någon som helst ståndpunkt i den här tråden. Jag förklarade bara hur fysikens teorier som folk lägger fram (jag är inte ens insatt i fysik!) har samband mellan varandra eftersom de följer gemensamma lagar. Det är ju rätt logiskt.
Det är som att matematiska ekvationer har samband eftersom de följer matematikens "lagar". Som sagt så är faktumet att himmelen inte är blå
helt ickerelevant till mitt svar och det jag riktade det till... jeeez..
OnT; personligen har jag en syn på livet som lutar lite mot objektivism antar jag, om man nu ska sätta allt i fack. Vi är liv utav just denna livsformen, där våra tre (
vanligaste) medvetandetillstånd (vaken, sömn, rem-sömn) verkar i den tredimensionella världen och med våra perceptioner och mätinstrument skapar vi våra värderingar och syner på vår omgivning, vår värld. Men i slutändan är det mesta vad man skulle kunna kalla för en illusion, ja.