• 1
  • 2
2003-12-31, 22:58
Bannlyst
om det skulle hända.. :)

Jag skulle bara svara: Jag ville bara testa hur sårbart hela nätverket är ..eller nåt i den stilen
Citera
2003-12-31, 23:06
Medlem
MyZt|pettsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteveUrkel
Jag skulle bara svara: Jag ville bara testa hur sårbart hela nätverket är ..eller nåt i den stilen

Lett! Och sen åker du ner till rektorn. :P
Hur gammal är du? 12? :P
Citera
2003-12-31, 23:23
Bannlyst
Nej lite äldre , men faktum är att en kille i England (tror jag) hackade sig in i nätverket..han svarade med att han ville visa sårbarheten och hur enkelt systemet var , det resulterade i högre betyg i data ..(!)
Citera
2004-01-01, 04:49
Medlem
Jo, jag tänkte skriva det dära med sourcen men jag trodde att han iaf kunde skilja på binaries och source
Njae, att en admin märker. Antagligen så har du någon efterbliven mattelärare som dataansvarig på skolan, iaf. på min skolan. För det första så sitter han inte och kollar aktiviteten i nätverken under dagarna, antagligen är han också för unleet allt inom hacking/sniffning, och vet definitivt inte vad arp-poisining är

Ännu en gång moderator, denna post skulle väl platsa bättre under datasäkerhet? ;P
Citera
2004-01-01, 19:27
Medlem
MyZt|pettsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peakk
Jo, jag tänkte skriva det dära med sourcen men jag trodde att han iaf kunde skilja på binaries och source
Njae, att en admin märker. Antagligen så har du någon efterbliven mattelärare som dataansvarig på skolan, iaf. på min skolan. För det första så sitter han inte och kollar aktiviteten i nätverken under dagarna, antagligen är han också för unleet allt inom hacking/sniffning, och vet definitivt inte vad arp-poisining är

Ok, de data-ansvariga på min skola kan iaf nätverk...

Citat:
Ursprungligen postat av peakk
Ännu en gång moderator, denna post skulle väl platsa bättre under datasäkerhet? ;P

Håller med!
Citera
2004-01-04, 00:09
Bannlyst
Riktigt svar.

Citat:
Vill lägga in en keylogger på en av skolans datorer men undrar hur och om de öht går därför allt som laddas ner/läggs in på datorn raderas när man stänger av den ..dvs -OM man inte sparar på sin egen mapp! Men t.ex. det går inte att spara nåt i /windows eller liknande. Skolan använder "First Class" som "nätverks-prog" om det har med saken att göra..!?

Aja hoppas nån vet nåt!

/Steve-U->

Läs en annan tråd här om hur man skaffar sig lokalt administratör.
Boota upp dattan med en NTFS-filsystemsstöd och koppa eller resetta admin lösenordet.
Logga sedan in som admninistratör, avaktivera antiviruset och annan säkerhet och sedan är det bara att installera en keylogger.
Om du vill ha tag på användar login / lösenord så får du söka på nätet efter "fakegina". Vill du ha annat honk så bara sök efter keylogger, finns en massa.

Se till så du inte själv loggar in på datorn i samband med detta, för dom jag alltid kolla loggen å hitta samband till dig.

Har gjort detta själv så hör av dig om du inte får rätt på det och behöver mer hjälp.
Citera
2004-01-05, 03:47
Medlem
Citat:
Nej lite äldre , men faktum är att en kille i England (tror jag) hackade sig in i nätverket..han svarade med att han ville visa sårbarheten och hur enkelt systemet var , det resulterade i högre betyg i data ..(!)

och hur får man högre än Mvg, som redan är jättelätt att få ???
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in