2024-09-13, 10:56
Medlem
Sång men ingen dans.

Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Trams. "Vi svenskar" kan inte sörja våra idrottsprofiler med måtta. Alla hockeyvänner tror att Salming var en landsfader och fotbollsvänner tror detsamma om Svennis. I själva verket har 80 % av folket aldrig ens reflekterat över honom.
Jag som är ledig idag tyckte det var något lite ovanligt att ha på i bakgrunden i köket.
Jag blev t ex sugen att begära Volare på min begravning även.

Om TV4 efter förvandlingen till nyhetskanal kl 5.45 till 19.30 från nyår lär vi få många liknande direktsändningar ?
Senast redigerad av Hjortronsyltrygg 2024-09-13 kl. 10:58.
Citera
2024-09-13, 11:16
Avslutad
Rätta mig om jag har fel men var inte Svennis tränare för Sampdoria när Gianluca Vialli och Roberto Mancini spelade där? En anfallsduo som bara öste in mål och kallades för ”tvillingarna”. Nu är både Svennis och Vialli döda, och båda dog väl av samma sjukdom?

Vila nu i frid finaste Svennis! ❤️
Citera
2024-09-13, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petronix
Rätta mig om jag har fel men var inte Svennis tränare för Sampdoria när Gianluca Vialli och Roberto Mancini spelade där? En anfallsduo som bara öste in mål och kallades för ”tvillingarna”. Nu är både Svennis och Vialli döda, och båda dog väl av samma sjukdom?

Vila nu i frid finaste Svennis! ❤️
Googlade om ämnet . Och du har helt rätt.

Tydligen blev Vialli bara 58 år .
Citera
2024-09-13, 12:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Googlade om ämnet . Och du har helt rätt.

Tydligen blev Vialli bara 58 år .

Japp, men jag hade dock fel om en sak ser jag nu. Svennis tränade aldrig Sampdoria när Vialli spelade där eftersom ”Luca” flyttade till Juventus samma sommar som Svennis kom till klubben.

”Svennis sörjer Vialli: ”Alldeles för ung”:
https://www.fotbollskanalen.se/italien/svennis-sorjer-vialli-alldeles-for-ung/
Citera
2024-09-13, 12:47
Bannlyst
Det var en fin begravning tycker jag
Citera
2024-09-13, 13:05
Medlem
BallaBellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolbiten2
Har inte sett söta Ulrika på plats i kyrkan

Haha…. Hon är väl den enda som skulle kunna spy ut några hemska ord i dag. Hon är inte normal.

Begravningen var fin och Sverige kommer aldrig mer att få en så stor ledare i fotboll.
Citera
2024-09-13, 13:54
Avslutad
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/EyRWK5/nancy-dellolio-pa-svennis-begravning-valdigt-rord-och-kanslosam

Hans ex Nancy verkar helt respektlös och narcissistisk. Inte en enda gång nämner hon Svennis nuvarande partner han haft i 15 år. Pratar bara om sig själv och sin tid med Sven och hyllar hans barn för allt dom gjort till begravningen. Men ingenstans om hans nuvarande partner som följt med han in till graven.
Nancy är bara en idiot efter detta
Citera
2024-09-13, 14:09
Medlem
David Beckham.. Där kan man snacka om klass ändå.
Citera
2024-09-13, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jantelovzzz
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/EyRWK5/nancy-dellolio-pa-svennis-begravning-valdigt-rord-och-kanslosam

Hans ex Nancy verkar helt respektlös och narcissistisk. Inte en enda gång nämner hon Svennis nuvarande partner han haft i 15 år. Pratar bara om sig själv och sin tid med Sven och hyllar hans barn för allt dom gjort till begravningen. Men ingenstans om hans nuvarande partner som följt med han in till graven.
Nancy är bara en idiot efter detta
Läser man Svennis bok ”min historia ” framträder ju hon som mycket märklig. Hon och svennis lever separerade, trots att det tog slut mellan dem långt tidigare vägrar hon att lämna deras lägenhet i london osv osv.
Citera
2024-09-13, 14:25
Medlem
Vilka fick följa med till Hembygdsgården Kollsberg, efter begravningsakten i kyrkan?

Kistan skall ställas upp på en grässlätt nedanför en enorm svängd läktare utomhus, vid Frykens strand.
Sven-Ingvars skall spela Värmländska sånger som Svennis önskat.

Hittar inga bilder i någon tidning… är media helt portade därifrån?
Någon Papparazzi borde väl finnas där?
Citera
2024-09-13, 14:45
Medlem
lunarluddes avatar
Hoppas Svennis har funnit ro där han befinner sig nu, cancer och ALS måste vara dom värsta sjukdomarna som går att ha.

Vila i frid Svennis!
Citera
2024-09-13, 15:04
Medlem
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/OoEpMq/svennis-aska-far-inte-spridas-i-sjon-fryken-man-far-inte

Det här var ju himla tråkigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in