• 1
  • 2
2009-09-18, 02:59
Medlem
Resturang och ursprungsland. Vilka har mest anmärkningar när det gäller hyigen, fusk och annat inom resturangbranchen inom Svearike? Det kan variera när det gäller kultur och synen på hyigen. Finns det någon slags statik över det här? Eller faller allt på folks rykte?

Dem stora resturangkedjor som Macdonalds har stränga principer än en slapp turkpizzeria som kliar under kallingar, torkar med WC trasan och jobbar med degen utan att tvätta händerna mm. Det har jag sett med egna ögon.

Vilka ursprungsländer till resturangägare har sämst rykte inom resturangbrachen? Självklart beror det på ägaren och induviderna, men det är genomsnitten jag är intresserad av. Jag vill allt undvika bli magsjuk när jag ska äta ute för att vara på den säkra sidan.
Citera
2009-09-18, 03:12
Medlem
vemomintedus avatar
Jag tror inte att det finns någon speciell stans där det snuskas extra mycket. Det finns överallt människor som vill förstöra för andra och det kan vara både stressigt på mcdonalds och på en pizzeria. Svetten droppar, det kliar i armhålan, i näsan eller what ever. I restaurangranchen är det väldigt stressigt och du hinner man inte alltid att torka svetten ur pannan eller tvätta händerna.

statistiken känns ju dessutom inte så vettig med tanke på att när hälsovårdsmyndigheterna kommer på besök så sköter sig dem flesta. kanske inte kliar sig i rumpan eller tvättar sig en extra gång. Jag tror dock att det är sällan det är folk som vill bara vara elaka och typ spottar i folks mat om det nu inte skulle vara så att det är en person dem verkligen tycker illa om. Så bli inte ovän med någon i den branschen så behöver du inte oroa dig
Citera
2009-09-18, 12:06
Medlem
Persones avatar
Har en svensk bekant som jobbat på McDonalds. Han både ollade och spottade på Cheeseburgare.
Och ja han är en obildad idiot.
Slutade ugåsmed honom runt tidpunkten han berättade detta och skrockade.
Citera
2009-09-19, 17:33
Medlem
vemomintedus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persone
Har en svensk bekant som jobbat på McDonalds. Han både ollade och spottade på Cheeseburgare.
Och ja han är en obildad idiot.
Slutade ugåsmed honom runt tidpunkten han berättade detta och skrockade.

fy fan. men det måste ju vara hårt för honom att det inte är någon som bryr sig? det man inte vet har inte hänt ^^
Citera
2009-09-20, 02:47
Medlem
MadamMims avatar
Indier är inte direkt kända för sin fina hygien.
Citera
2009-09-21, 15:15
Medlem
Disco-Mannens avatar
Många libanesiska restauranger har fått stänga på grund av dålig hygien i köket
Citera
2009-09-21, 15:38
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disco-Mannen
Många libanesiska restauranger har fått stänga på grund av dålig hygien i köket

Jag hörde ryktet att hygienen tog död på det libanesiska stället i Kista Galleria, men jag vet inte om det är sant. Det är Texas Burger Co. där nu i alla fall. Vad jag minns brann det libanesiska stället ned en gång också... Det kanske var allt oupptorkat flott som självantände
Citera
2009-09-21, 18:27
Medlem
Number1nes avatar
En libanesisk restaurang som fick stänga igen på söder, var pga att man hällde tillbaka ouppäten mat i hinkar, som man sen serverade till nästkommande gäster. usch o fy
Citera
2009-09-22, 04:19
Medlem
Tack! Libanesiska restauranger ska jag akta mig för. Ganska nöjd med tråden..
Citera
2009-09-22, 04:22
Medlem
vemomintedus avatar
fast å andra sidan. har det inte det senaste året ploppat upp hur mycket libanesiska restauranger som helst? självfallet kan inte alla gå runt och då slarvas det istället. nästa år är det något annat som är populärt som kommer smutskastas ^^
Citera
2009-09-22, 04:31
Medlem
Det borde finnas nån organiserad sida där man kan smustkasta alla resturanger i sverige. Så slipper vi hålla stenkoll på rykterna. sammanfatta vad man har upplevt och hänga ut resturanger. eniro eller hitta.se? tjänsten med resturanger o kommentarer håller inte riktigt, chefen kan lätt kontakta o be dom dumpa all alla uppgifter av kunder o personal.. Varit med om missnöjda vänner som lagt fram en ärlig kommentar vad han har sett mm. därefter försvann alla uppgifter. Men till saken skulle det vara utmärkt med en sån tjänst.. För oss som turistar runt i Sverige kan inte hålla koll på alla resturanger.
Citera
2009-09-22, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag hörde ryktet att hygienen tog död på det libanesiska stället i Kista Galleria, men jag vet inte om det är sant. Det är Texas Burger Co. där nu i alla fall. Vad jag minns brann det libanesiska stället ned en gång också... Det kanske var allt oupptorkat flott som självantände

Texas Burger gillar jag. Blev ordentligt mätt, kassan var trevlig, bra priser.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in