2012-01-06, 00:32
Medlem
dknerks avatar
Mina personliga legender måste vara Looptroop. I nutid tror jag faktiskt Unlimited Minds har en bra chans att ta sig upp dit, riktigt bra för att vara från sverige skulle jag vilja säga.
Citera
2012-04-30, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rusiako
Thomas Rusiak Är fan Sverige och Världens Hipp-Hopp Guru!!!!

Absolut och det är inte bara i hiphop som han behärskar Thomas Rusiak är otroligt musikkunnig och behärskar många instrument. Lyssna på albumet "In the sun" där han hör det mesta helt själv. Senaste med Pee Wee var inte helt fel heller
Citera
2012-07-16, 02:10
Medlem
Promoe, Organism 12. Dom bästa texter som går att hitta.
Citera
2012-07-16, 06:27
Medlem
htdgs avatar
Just D! Jag är allvarlig. de hjälpte till att popularisera hiphopen.
Citera
2013-11-22, 03:33
Medlem
DiscoBrands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floodzor
Promoe, Organism 12. Dom bästa texter som går att hitta.

Organism 12 ? LOL

Infinite mass och thomas rusiak skulle jag säga...

Och sen skulle jag säga Latin Kings...
Citera
2013-12-02, 02:50
Medlem
LarryBirds avatar
Jag är inte så hooked av den svenska hiphop scenen, men några guldkorn finns det. Jag hade röstat på Ayo och Organism12.
Kanske har Latin Kings en plats med...
Citera
2013-12-02, 03:33
Bannlyst
latinkings för fan.
Citera
2015-04-26, 14:33
Bannlyst
Latin Kings utan tvekan och Ken Ring med, men jag gillar faktiskt attityden The Latin Kings har.

Jag gillar inte allt Petter har gjort, men de låtarna som är bra med Petter är geniala.

Skivan Kråksången är bra med Promoe, sedan är väll Timbuktu lite bra med.
Senast redigerad av Iwannakissrihanna 2015-04-26 kl. 14:37.
Citera
2023-11-20, 18:19
Medlem
317 miljoner visningar i skrivande stund talar väl lite sitt tydliga språk, har vi några svenskar ens i närheten?
https://www.youtube.com/watch?v=6Dh-...nnel=PewDiePie
Bitch Lasagna från pewdiepie

En liten följdfråga, vilka svenska låtar har fler YT-visningar per enskild video, oavsett genre?, ABBA, Avicii och SHM är väl några jag själv kommer på, och verifierade.
Citera
2023-11-21, 10:43
Medlem
Skribentminimums avatar
Éinar. Ingen annan har dött i förtid såsom honom medans han var populär ändå. Dessutom är vi alltid fler människor än någonsin förr. Han må inte vara den mest spektakulära. Men allt minsann kan flest iallafall ha glott på hans uppkomst. Topplistorna talar ju för sig självt?

Men angående ovanstående inlägg som försöker förvirra diskussionsämnet så kan Avicii inte räknas inom hiphop. Inte ABBA heller även om deras nyförsök och moderna album onekligen kan ha råkat ha en influens av dubstep och populärkulturen i sig. Tycker ändå inte att man ska räkna dessa. Men visst glor ju dessa artister på varandra ändå för övrigt. Det går ändå åt båda hållen. Éinar kan likaväl vara den största discobögen någonsin osv.
Senast redigerad av Skribentminimum 2023-11-21 kl. 10:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in