2009-09-17, 12:04
Medlem
MrOaikis avatar
Snow Leopard sades ha fullt Exchange-stöd i både Mail och iCal. Själv har jag inte fått det att fungera. Efter närmare googling tycks problemet vara bakåtkompartibilitet. Eftersom mitt företag använder Exchange 2003, så skiter det sig. I rutan "Sökväg" vet jag inte alls vad jag ska skriva in, och det kanske rentav är så att det inte finns något att skriva in om man har Exchange 2003.

Aja, min fråga är - som ett sista desperat försök - om någon kommit på något fantastiskt trick för att få tidigare Exchange-servrar att fungera med iCal i Snow Leopard.
Citera
2009-09-17, 12:39
Medlem
Persepones avatar
http://www.apple.com/macosx/exchange/

"Now with Snow Leopard, the Mac has out-of-the-box support for Microsoft Exchange Server 2007, something even Windows PCs don't have."

Något annat har dom aldrig sagt.

Apple använder det nya EWS-protokollet som kom i 2007. Går alltså inte alls med 2003.
Senast redigerad av Persepone 2009-09-17 kl. 12:45.
Citera
2009-09-17, 13:02
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Persepone
http://www.apple.com/macosx/exchange/

"Now with Snow Leopard, the Mac has out-of-the-box support for Microsoft Exchange Server 2007, something even Windows PCs don't have."

Något annat har dom aldrig sagt.

Apple använder det nya EWS-protokollet som kom i 2007. Går alltså inte alls med 2003.

Nu behöver min käre mactaliban inte bli upprörd. Att jag frågar beror på att det ibland fungerar ändå, om man bara kommer på någon fyndig genväg. I iPhone fungerar både kalender och mejl utmärkt med Exchangeservern.
Citera
2009-09-17, 13:18
Medlem
Persepones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOaiki
Nu behöver min käre mactaliban inte bli upprörd. Att jag frågar beror på att det ibland fungerar ändå, om man bara kommer på någon fyndig genväg. I iPhone fungerar både kalender och mejl utmärkt med Exchangeservern.

Nej jag är inte upprörd. iPhone pratar ActiveSync, det gör inte själva OS X Snow Leopard.
Citera
2009-09-17, 13:19
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Nej jag är inte upprörd. iPhone pratar ActiveSync, det gör inte själva OS X Snow Leopard.

Tack för hjälpen då. Hejhopp.
Citera
2009-09-17, 13:22
Medlem
Persepones avatar
Lite extra info. ActiveSync är endast avsett för mobila enheter och stödjer inte lika mycket funktioner som EWS.
Citera
2009-09-17, 13:24
Medlem
MrOaikis avatar
Citat:
Lite extra info. ActiveSync är endast avsett för mobila enheter och stödjer inte lika mycket funktioner som EWS.

Då kan jag inte annat än sitta och vara bitter över att använda Entourage.
Citera
2009-09-17, 13:36
*felpost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in