Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-09-17, 10:04
Medlem
Ap-ungens avatar
Jag använder mail-funktionen på både min Iphone och iMac. Det som är störande dock är att dom är ju inte alls synkade? När jag t.ex. läst fem mail på iMac:en så står dom som olästa i min iPhone. Vad beror detta på?

Annat problem är när jag skickat ett mail från gmail.com så kommer det upp i min inkorg på iPhone:en och iMac:en. Ingenting är synkat och det blir lätt kaos. Raderar jag mail i iPhonen eller iMacen så stämmer dom inte överänns med varandra. Känner ni igen problemet? Jag kan liksmo har 150 olästa mail i iPhonen medans dom är raderade i min iMac.
Citera
2009-09-17, 10:27
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ap-ungen
Jag använder mail-funktionen på både min Iphone och iMac. Det som är störande dock är att dom är ju inte alls synkade? När jag t.ex. läst fem mail på iMac:en så står dom som olästa i min iPhone. Vad beror detta på?

Annat problem är när jag skickat ett mail från gmail.com så kommer det upp i min inkorg på iPhone:en och iMac:en. Ingenting är synkat och det blir lätt kaos. Raderar jag mail i iPhonen eller iMacen så stämmer dom inte överänns med varandra. Känner ni igen problemet? Jag kan liksmo har 150 olästa mail i iPhonen medans dom är raderade i min iMac.
Låter som att du inte kör imap-protokoll. Vad är det för mailadress du vill ha synkad i de båda? En gmail?
Citera
2009-09-17, 11:17
Medlem
Ap-ungens avatar
Ja! G-mail ja. Hur löser man the problem?
Citera
2009-09-17, 11:24
Medlem
flipper1446s avatar
http://mail.google.com/support/bin/answer.py?hl=en&answer=75725
Citera
2009-09-17, 11:31
Medlem
gläfss avatar
Både iphone och Mail har väl inbyggt stöd för Gmail, så att det automagiskt blir imap? Har du konfigurerat klienterna på Gmailvis eller har du knappat in manuellt?
Citera
2009-09-17, 11:35
Medlem
Ap-ungens avatar
Alldedes för krånglig beskrivning. Skit samma.
Citera
2009-09-17, 11:37
Medlem
Ap-ungens avatar
Trodde att när man använde mail-programmet i iMacen och iPhonen så skulle dom vara synkade. Väldigt underligt att dom ej är det.
Citera
2009-09-17, 11:40
Medlem
Ap-ungens avatar
Nu helt plötsligt verkar allt synkat. MYCKET konstigt
Citera
2009-09-17, 11:43
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Trodde att när man använde mail-programmet i iMacen och iPhonen så skulle dom vara synkade. Väldigt underligt att dom ej är det.
Det ska de vara ja, det är ju därför vi försöker få dig att berätta vad som gått fel.
Citera
2009-09-17, 11:43
Medlem
flipper1446s avatar
Citat:
Om e-posten ska synkroniseras eller ej ställer du in i iTunes.

Och så svåra instruktioner var det väl inte?
Enabling IMAP - Gmail Help
Apple Mail 3.0 (Leopard) - Gmail Help
iPhone or iPod touch - Gmail help

Kom dock ihåg att om du väljer att använda IMAP istället för POP så kommer alla mail som du har raderat från Gmail att ligga på din dator, och då får du spara dem eller flytta över dem till IMAP-kontot när du skapat det. (Markera alla mail i en inbox -> dra över dem till den andra inboxen. Likadant för Sent, Drafts och Trash.)
Men om du inte har tagit bort mail från Gmailkontot så spelar det ingen roll.
Senast redigerad av flipper1446 2009-09-17 kl. 11:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in