Citat:
Ursprungligen postat av lollogida
Tänkte höra med er vad ni har för erfarenheter när det gäller att flytta ihop... Finns det någon gyllene regel? När är "för tidigt" för er att flytta ihop med er partner?
Har ni några erfarenheter att dela med er av, ni som flyttade ihop tidigt med era flickvänner/pojkvänner? Hur gick det sen?
Har varit tillsammans med min pojkvän i dryga 5 månader nu och vi ska flytta ihop. Väldigt glad över det här! Allt känns super och vi har väldigt kul ihop även om vi spenderat väldigt mycket tid ihop. Aldrig bråkat eller grälat på hela tiden, även om vi kan ha väldigt givande diskussioner där vi båda försöker förstå varandra utan att höja rösterna. Känns som jag har träffat helt rätt och är förvånad över hur lite fel jag kan "hitta" vilket är (tro mig) extremt ovanligt för mig då jag varit tillsammans med riktiga skitstövlar tidigare.
Men... jag är orolig över att vi flyttar ihop för tidigt... är 29 år gammal och ena stunden tänker jag "vi är inte 18 år längre, jag tar inte förhastade och omogna beslut, lita på känslan" och "man lever bara en gång, om det känns rätt så känns det rätt" å andra sidan tänker jag "tänk om vi förstör ngt genom detta? tänk om det är för tidigt?"
Finns det några gyllene regler? Råd, tips och erfarenheter tack!
rent spontant så får jag känslan av att ni går för fort fram.
en vän till mig förlovade sig efter inte ens 6 månader och flyttade ihop några månader senare. det höll inte ens ett år innan han flyttade ut och de gjorde slut. de är tillsammans nu men båda bor i egen lgh och sover inte tillsammans alltför mycket. enligt mig gör de precis så som det skall vara.
ni kan väl vänta minst ett år och sedan skaffa något tillsammans. men för att prova på så kan ni ha några perioder som ni bor hos varandra. någon månad kan du bo hos honom 2 veckor i sträck och sedan han hos dig, bara för att se hur det går.
det enda jag egentligen menar är att det är bra att skynda långsamt.