2009-09-16, 23:13
Medlem
Nu har jag nmligen kpt en sdan och det r frsta gngen jag ger en inspelningsbar dvd. Men vad jag inte frstr r hur man skall f det att funka fr i manualen beskrivs det bara hur man kopplar fr Kabel-TV eller till massa externa mottagare som satelit osv, jag har bara en vanlig Samsung LCD TV med inbyggd digital mottagare och ett boxer kort och har kopplat TV'ns scart till DvD'ns scart vilket jag antar r rtt. Men nr jag startar DvD'n s fr jag bara myrkrig och dr har den skt kanaler igenom analogt och kabel.

S hur fasen skall man f de digitala att skickas till DvD'n? frn min TV, antar att den jag kpte nu r bara fr kabel osv.
Senast redigerad av Znorken 2009-09-16 kl. 23:19.
Citera
2009-09-17, 00:02
Medlem
Om man vill ha hjlp...skriv grna modellen p TV:n.

Men en liten frklaring:
Den mottagaren som sitter i r analog och drfr fr du inte fram ngra digital kanaler i den. Det man fr gra r att stta dvd:n p AV1 och d ska du ha TV-bilden dr nr TV:n r igng.(om du anvnder AV1).

Beroende p vilken samsung modell s kan man timerprogrammera TV att skicka ut signal ven nr den r avstngd. Koppla scarten i AV2, tryck fram EPG:n. Tror det str GUIDE p samsung fjrren. Dr stegar du fram till det program osm du vill spela in och trycker knappen fr alternativ och dr brukar det finnas Timrprogrammering.

Det som TV gr d r att den endast startar digitalboxen nr det programmet brjar och s skickar den ut signal p AV2, drfr viktigt att det r den utgngen man anvnder.

Hoppas du frstr lite.
Citera
2009-09-17, 00:30
Medlem
Det r en LE32A336

har kopplat den till AV men fortfarande myrkrig, fr hur skall man f tvn att skicka bilder till AV?
Senast redigerad av Znorken 2009-09-17 kl. 00:39.
Citera
2009-09-17, 00:39
Medlem
elektronikfreaks avatar
Bara en fundering... har du en gammal digital box liggandes s r det ju bara att plugga in den. Sjlv har jag en gammal tjock tv, Sony DVD recorder o som sagt, en boxer digital box. Kvaliteten p det inspelade blir SUPER!!!
Citera
2009-09-17, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Bara en fundering... har du en gammal digital box liggandes s r det ju bara att plugga in den. Sjlv har jag en gammal tjock tv, Sony DVD recorder o som sagt, en boxer digital box. Kvaliteten p det inspelade blir SUPER!!!

Jo det har jag men jag antar att folk anvnder snt fr att folk vill titta p annat nr de spelar in, vilket inte har ngon betydelse fr mig :E
Citera
2009-09-17, 11:34
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Jo det har jag men jag antar att folk anvnder snt fr att folk vill titta p annat nr de spelar in, vilket inte har ngon betydelse fr mig :E
Jag menade nog mer att du kan anvnda TVns inbyggda dekoder nr du kollar p TVn o Boxer-dekodern nr du ska spela in p DVD inspelaren. Sjlv bor jag p landet o har gammal tjock TV o har Boxer dekodern BDE fr TV tittande o inspelning p DVD recordern.

Jag menar att du kan kra via Boxer dekodern som en ndlsning.
Citera
2009-09-17, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Jag menade nog mer att du kan anvnda TVns inbyggda dekoder nr du kollar p TVn o Boxer-dekodern nr du ska spela in p DVD inspelaren. Sjlv bor jag p landet o har gammal tjock TV o har Boxer dekodern BDE fr TV tittande o inspelning p DVD recordern.

Jag menar att du kan kra via Boxer dekodern som en ndlsning.

Testade nu med en extern boxer och det funkade jtte fint, men skulle ven vara trevligt och f till det att den kr igenom tv'ns inbyggda vilket jag inte fr..
Citera
2009-09-17, 14:21
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znorken
Testade nu med en extern boxer och det funkade jtte fint, men skulle ven vara trevligt och f till det att den kr igenom tv'ns inbyggda vilket jag inte fr..
Jag frstr sjlvklart att du vill kunna pensionera din gamla Boxer digitalbox o kunna plocka ut det rena analoga signalen direkt frn TVn o kra den vidare till DVD recordern. Du mste ju ha en Antenn Ut eller en HDMI Ut p TVn svida din DVD recorder har HDMI In. Men som sagt, jag kan inget om koppling med LCD o Plasma skrmar eftersom jag n s lnge kr med en gammal tjock burk.

Lycka Till!
Senast redigerad av elektronikfreak 2009-09-17 kl. 14:24.
Citera
2009-09-18, 00:11
Medlem
Har du ens frskt vad jag skrev lngre upp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in