• 2
  • 3
2009-09-17, 21:53
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Mollyskruv gipsexpander finns i flera modeller M6 , tag reda på om du har enkel dubbel eller eventuellt trippelgips.

Men som sagt med tanke på att tvn kommer att kunna hänga en bra bit från väggen så måste minst ett par skruvar hamna i en regel.

Det går inte jämföra denna montering med ett fäste som monteras platt på väggen.

Nejnej.. men jag tror jag skrev lite tidigare i tråden att jag kommer åt bakomtven, så ska försöka sätta dit någon regel.. synd bara att alla reglarna tog slut i senaste bygget ^^

Men de skruvar som ingår? kan jag inte använda dem? :S det borde jag kunna juu...
vet nu inte vad det är för skruvar men om väggfästet väger 24kg sen efter det + tv
Citera
2009-09-17, 21:55
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Nejnej.. men jag tror jag skrev lite tidigare i tråden att jag kommer åt bakomtven, så ska försöka sätta dit någon regel.. synd bara att alla reglarna tog slut i senaste bygget ^^

Men de skruvar som ingår? kan jag inte använda dem? :S det borde jag kunna juu...
vet nu inte vad det är för skruvar men om väggfästet väger 24kg sen efter det + tv

De där skruvarna som ingår är oftast vanliga "träskruv" för betongvägg och oftast helt värdelösa.
Citera
2009-09-17, 21:56
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
De där skruvarna som ingår är oftast vanliga "träskruv" för betongvägg och oftast helt värdelösa.

Hm.. jag får öppna upp den därborta och kolla, så får jag se om jag får åka förbi något byggvaruhus, eller så kanske man har något här hemma.
Citera
2009-09-17, 23:21
Medlem
seriouss avatar
Det brukar väl ligga med franska träskruv i en del förpackningar. Vilken hållfasthet de har har ju såklart ingen någon aning om, men att dra av ett par sådana är smått omöjligt även om de är tillverkade av någon [insert].

Kommer du åt bakom TVn är det ju ingen fara. Regla upp ordentligt bara så är det ju lugnt. Du kan ju t o m borra upp någon genomföring med m-gängade skruv och använda brickor/plåt på baksidan så sitter det ju för evigt om du så vill.
Citera
2009-09-17, 23:22
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serious
Kommer du åt bakom TVn är det ju ingen fara. Regla upp ordentligt bara så är det ju lugnt. Du kan ju t o m borra upp någon genomföring med m-gängade skruv och använda brickor/plåt på baksidan så sitter det ju för evigt om du så vill.

Jag tror farsan får hjälpa mig och han kan sånt här

men är ni 100% säkra att den passar till min tv?

LE40B658 & Media Mount VÄGGFÄSTE WS3 30-50"
Citera
2009-09-17, 23:25
Medlem
seriouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Jag tror farsan får hjälpa mig och han kan sånt här

men är ni 100% säkra att den passar till min tv?

LE40B658 & Media Mount VÄGGFÄSTE WS3 30-50"

NetonNet är ju nere nu... men kolla bara VESA-standarden på din TV, dvs cc-måtten på hålen i horisontalled och vertikalled så är det lugnt. Måtten står även i din instruktionshandbok. Jämför detta med måttet på fästet.

... innan du monterar upp allt på väggen, kolla så att ingen del sticker upp bakom TVn. Råkade ut för det när jag haffsade på en uppsättning av en Samsung.
Citera
2009-09-17, 23:29
Medlem
Fallmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serious
NetonNet är ju nere nu... men kolla bara VESA-standarden på din TV, dvs cc-måtten på hålen i horisontalled och vertikalled så är det lugnt. Måtten står även i din instruktionshandbok. Jämför detta med måttet på fästet.

... innan du monterar upp allt på väggen, kolla så att ingen del sticker upp bakom TVn. Råkade ut för det när jag haffsade på en uppsättning av en Samsung.

LE40B65* är likadana modeller förutom designen, b658 har en röd front, b655 en svart front så det är ingen skillnad... så (kollar b655 som har mest information) ::

Prisjakt:
Typ av VESA-fäste >> 200x200mm, 400x400mm

Helt off när det står såhär, fungerar det?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in