2009-09-16, 14:33
Medlem
Det känns som att detta fenomen blir vanligare och vanligare. Folk ställer en fråga och avslutar trådrubriken med "egentligen?".

Exempel:

Den finns bara en enda anledning till att lägga till ordet, man vet att frågan har varit uppe tidigare men man orkar inte dra igång den debatten igen eller på något sätt anser att svaren i förra tråden är vilseledande. Som ett hån mot tidigare skribenter och hävdar att dessa ljuger.
Så nu vill man starta en identisk trådstart och påstår att denna tråden blir bättre utan anledning.

T.ex när jag såg ubersanta's tråd Humor och humorlänkar - hur roligt är det egentligen? visste jag att en liknande tråd redan fanns, annars skulle ubersanta inte lägga till "egentligen?".
Sökte och fann Humorforumet tappar stilen

Så om man lägger till "egentligen?" i trådnamnet kan man starta identiska trådar? Nej, lås direkt.
Citera
2009-09-16, 14:38
Medlem
henkishs avatar
Varför tror du att de måste vara så egentligen?
Citera
2009-09-16, 15:12
Medlem
Maniks avatar
Hur orkar du bry dig... wait for it... egentligen?
Citera
2009-09-16, 15:18
Medlem
MysigaBrallors avatar
Inget att bry sig om egentligen..
Citera
2009-09-16, 15:20
Medlem
charkovs avatar
Denna tråd borde låsas egentligen..............
Citera
2009-09-16, 15:58
Medlem
micaeles avatar
Nu tänker jag inte vara rolig och skriva egentligen efter varenda mening, det sköter andra så gott.
Men TS - vad är du av för material ifall du tycker att man måste formulera sig på ett visst sätt för att få trådar godkända? Folk skriver som dom vill, hur dom vill och när dom vill.

Själv anser jag att människor som tycker att man skall låsa trådar pga undermåligt språkbruk eller överanvändande av onödiga ord borde stängas av med hänvisning till att yttrandefrihet inte är något dom håller högt. Därför borde inte du få starta en tråd, för du tycker att andras trådar skall stängas.
Citera
2009-09-16, 17:42
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Nu tänker jag inte vara rolig och skriva egentligen efter varenda mening
Men du är rätt sugen egentligen.

Att annat fullt legitimt skäl till att skriva "egentligen" är om det finns ett vedertaget svar men man vill genom diskussionen utröna om det svaret egentligen är felaktigt.
Citera
2009-09-16, 17:56
Bannlyst
https://www.flashback.org/showthread.php?t=948749

Citera
2009-09-16, 18:20
Medlem
CXTs avatar
Är inte ts användarnamn egentligen ett anagram av ni-vet-vad?

edit: varsågod, det är fritt fram att citera mej och undra hur jag tänkte nu egentligen?
Citera
2009-09-16, 18:21
Medlem
CronoSs avatar
Onödig tråd, egentligen.
Citera
2009-09-16, 18:47
Medlem
[Strange Days]s avatar
Håller med alla ovanstående inlägg egentligen.
Citera
2009-09-16, 19:09
Medlem
Zeimines avatar
borde slängas i papperskorgen egentligen
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto