Det känns som att detta fenomen blir vanligare och vanligare. Folk ställer en fråga och avslutar trådrubriken med "egentligen?".
Exempel:
Humor och humorlänkar - hur roligt är det egentligen?
Varför går män till horor egentligen?
Isabella (Från Malmö) vem är hon egentligen
Trolla (at) Snyggast.se hur svårt är det egentligen?
Vänta minst en månad, vad betyder det egentligen?
Bahnhof 100/100 - Hur snabbt går det egentligen!?
Den finns bara en enda anledning till att lägga till ordet, man vet att frågan har varit uppe tidigare men man orkar inte dra igång den debatten igen eller på något sätt anser att svaren i förra tråden är vilseledande. Som ett hån mot tidigare skribenter och hävdar att dessa ljuger.
Så nu vill man starta en identisk trådstart och påstår att denna tråden blir bättre utan anledning.
Nu tänker jag inte vara rolig och skriva egentligen efter varenda mening, det sköter andra så gott.
Men TS - vad är du av för material ifall du tycker att man måste formulera sig på ett visst sätt för att få trådar godkända? Folk skriver som dom vill, hur dom vill och när dom vill.
Själv anser jag att människor som tycker att man skall låsa trådar pga undermåligt språkbruk eller överanvändande av onödiga ord borde stängas av med hänvisning till att yttrandefrihet inte är något dom håller högt. Därför borde inte du få starta en tråd, för du tycker att andras trådar skall stängas.
Nu tänker jag inte vara rolig och skriva egentligen efter varenda mening
Men du är rätt sugen egentligen.
Att annat fullt legitimt skäl till att skriva "egentligen" är om det finns ett vedertaget svar men man vill genom diskussionen utröna om det svaret egentligen är felaktigt.