2010-02-28, 11:22
Medlem
Sproxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paer86
GNOME 3 kommer tidigast i 10.10 versionenm tyvärr. Det blev försenat.

Japp, och jag vet inte om det är så mycket att hurra för ändå. Finns det riktiga tester som visar de nya funktionerna och allt som ska vara så bra med Gnome 3?

Verkar som alla förväntar sig en revolution (eller stor evolution iallafall) i.o.m. Gnome 3. Jag får nästan floppkänslor.
Men det får väl tiden utvisa.
Citera
2010-02-28, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sproxx
Japp, och jag vet inte om det är så mycket att hurra för ändå. Finns det riktiga tester som visar de nya funktionerna och allt som ska vara sär då bra med Gnome 3?

Verkar som alla förväntar sig en revolution (eller stor evolution iallafall) i.o.m. Gnome 3. Jag får nästan floppkänslor.
Men det får väl tiden utvisa.

Det ska bli mycket intressant när Gnome 3 lanseras.
Vart mycket skryt om att den inte alls kommer vara lika buggig som KDE4 var när den lanserades.

Jag hoppas på en bra och intuitiv Gnome.
Citera
2010-02-28, 12:37
Medlem
hokoris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paer86
GNOME 3 kommer tidigast i 10.10 versionenm tyvärr. Det blev försenat.

Va? Oj, detta har helt gått förbi mig.
Tråkigt att höra, men som någon annan sa är nog kanske förväntningarna på GNOME 3 något för höga.
Citera
2010-03-01, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hokori
2. GRUB 2 med sin nya cfg fil var svårt att göra något åt ja, men den funkade så bra så är det bara jag som tycker att det var värt det?
jovisst. jag lärde mig grub2 rätt snabbt och den blev ju antagligen mer avancerad på grund av att det trycktes in lite mer funktioner, vilket inte en enkel menu.lst kunde fixa... men det genomgående i utvecklingen var ett "otillgängliggörande" vilket jag, även om jag gillar bleeding edge och många funktioner, ställer mig lite tveksam till ibland... det lättillgängliga är för mig det som ska skilja linux från windows; jag kan ändra vad jag vill, och jag behöver bara ändra en fil för att göra det.
Citat:
Ursprungligen postat av -rwxr-x
Det ska bli mycket intressant när Gnome 3 lanseras.
Vart mycket skryt om att den inte alls kommer vara lika buggig som KDE4 var när den lanserades.
tycker att kde4 fortfarande är buggig. får verkligen hoppas att gnome 3 inte är det. och skulle det vara så är det bara att vänta med uppgradering.
Citera
2010-03-01, 17:08
Medlem
hokoris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serein
jovisst. jag lärde mig grub2 rätt snabbt och den blev ju antagligen mer avancerad på grund av att det trycktes in lite mer funktioner, vilket inte en enkel menu.lst kunde fixa... men det genomgående i utvecklingen var ett "otillgängliggörande" vilket jag, även om jag gillar bleeding edge och många funktioner, ställer mig lite tveksam till ibland... det lättillgängliga är för mig det som ska skilja linux från windows; jag kan ändra vad jag vill, och jag behöver bara ändra en fil för att göra det.

Jo, vist blev det mer komplicerat men grub 2 är ändå fortfarande tillgänglig på ett sätt som det mesta i windows inte är.
Dock så borde nog förändringarna i grub 2 gjorts lite tydligare (att man t.ex. medelade bättre om att den nya knappen för att nå grub menu är shift).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in