2009-09-15, 22:06
Medlem
Lianpians avatar
Jag fick med det sk quicktime x när jag klickade hem min mac, men det funkar tydligen inte att installera in pro eller vad det nu heter. Kastade ikonen i korgen och laddade hem quicktime 7 istället. Men när jag ska installera det så står det att quicktime x fortfarande är installerat och att det därför inte går att installera sjuan förrän X är avinstallerat..
Hur går jag vidare härifrån?
Citera
2009-09-15, 22:24
Medlem
smurfehs avatar
Du vet att QT 7 finns kvar va? Och varför tusan ta bort QT X, det är ju sjukt skönt.

http://support.apple.com/kb/HT3678?viewlocale=sv_SE
Senast redigerad av smurfeh 2009-09-15 kl. 22:27.
Citera
2009-09-16, 08:26
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Quicktime x är ju halvfärdigt. Om du drar i tidslinjen så måste du trycka på play och kör du mkv eller wmv filer så tar det hundra jävla år innan du kan söka i dem.
Citera
2009-09-16, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Quicktime x är ju halvfärdigt. Om du drar i tidslinjen så måste du trycka på play och kör du mkv eller wmv filer så tar det hundra jävla år innan du kan söka i dem.

Beror inte det på att MKV och WMV (samt en del andra format) inte är indexerade, utan att QT X måste göra jobbet åt dem? (Precis som QT7 behövde)
Citera
2009-09-16, 10:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lianpian
Jag fick med det sk quicktime x när jag klickade hem min mac, men det funkar tydligen inte att installera in pro eller vad det nu heter. Kastade ikonen i korgen och laddade hem quicktime 7 istället. Men när jag ska installera det så står det att quicktime x fortfarande är installerat och att det därför inte går att installera sjuan förrän X är avinstallerat..
Hur går jag vidare härifrån?
Vad ska du använda QT Pro till? X har ju nästan alla dom funktioner som Pro hade..
Citera
2009-09-16, 12:06
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
I quicktime 7 kunde du söka i dem utan problem, i quicktime x så börjar den indexera från 0 sekunder och frammåt istället för att indexera från där du är. I vlc, mplayer mfl så kukar den inte ur bara för att du söker/spolar...
Citera
2009-09-16, 17:03
Medlem
Lianpians avatar
Jag behöver konvertera mpeg2 filer till quicktimefiler för att sedan kunna greja i final cut express. Därför behöver jag pro. Och QT7 var jag tvungen att installera med en av skivorna jag fick med upptäckte jag.
Men inget verkar fungera korrekt eftersom det inte händer något när jag skriver in nyckeln till pro i QT7, dessutom så kan jag inte spela upp någon sorts fil i QT x.
Fast sedan är jag i och för sig ganska oteknisk också.
Citera
2009-09-16, 21:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lianpian
Jag behöver konvertera mpeg2 filer till quicktimefiler för att sedan kunna greja i final cut express. Därför behöver jag pro. Och QT7 var jag tvungen att installera med en av skivorna jag fick med upptäckte jag.
Men inget verkar fungera korrekt eftersom det inte händer något när jag skriver in nyckeln till pro i QT7, dessutom så kan jag inte spela upp någon sorts fil i QT x.
Fast sedan är jag i och för sig ganska oteknisk också.
Gör inte Handbrake det du vill?
QT är ganska värdelöst om man inte har Perian installerat, men har man det så är det riktigt skönt.
Citera
2009-09-16, 23:03
Medlem
Lianpians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Gör inte Handbrake det du vill?
QT är ganska värdelöst om man inte har Perian installerat, men har man det så är det riktigt skönt.

tydligen så ska man köpa till det sk mpeg-2 playback för 200, vilket inte är så saftigt. Men då vill man ju vara säker på att det fungerar också.

Någon som vet om det är någon större skillnad på final cut express och final cut pro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in