2009-09-15, 21:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stroh-M.D.
Genialisk slutsats. Du, titta på hur länge det fanns. 1000 år! 2000 år om man räknar Östrom och dess efterföljare Byzantium! Det finns inget imperium någonsin som hållit lika länge. Du tar livslängden på världen mest långlivade imperium som ett bevis på att mångkultur inte fungerar. Smart.

Mångkultur fungerar så länge man har en överhet, en styrande elit som tvingar ihop dom olika folkgrupperna genom våld eller hot om våld. Vid första svaghetstecken kommer däremot folkgrupperna hugga varandra i ryggen. Eliten bryr sig förstås inte om folkgrupper och moral utan bara hur de själv ska kunna profitera på sina slavar. Rom var en styggelse och jag är stolt att mina förfäder raserade denna dekadensens högborg.
Citera
2009-09-15, 21:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellstorm
Ryssland kan mkt väl vara en framtida allierad:

http://cavalcarelatigre.wordpress.co...orande-skifte/

Självklart. I min värld så är något annat otänkbart.
Citera
2009-09-15, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pinkskin
Jag har gett upp att försöka förklara mångkulturens samband med de största, och längst levande, imperierna för korkade SD:are (ND:are går överhuvudtaget inte att diskutera med... varken i den eller andra frågor!).

Sedan när är imperier eftersträvansvärda? Antar att du är för imperialism? Inte konstigt för er kommunister, alla ska med.
Citera
2009-09-15, 22:00
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RödaBaronen
Sedan när är imperier eftersträvansvärda? Antar att du är för imperialism? Inte konstigt för er kommunister, alla ska med.
Sedan när har jag påstått något sådant? "Kommunist", är det allt du har att komma med? Tror du jag känner mig träffad, på något vis... så är svaret nej!
Citera
2009-09-15, 22:18
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Sedan när har jag påstått något sådant? "Kommunist", är det allt du har att komma med? Tror du jag känner mig träffad, på något vis... så är svaret nej!

Du har än en gång ignorerat mitt inlägg. Gör du allt det när ett inlägg inte passar?
Citera
2009-09-15, 22:24
Citat:
Mångkultur fungerar så länge man har en överhet, en styrande elit som tvingar ihop dom olika folkgrupperna genom våld eller hot om våld. Vid första svaghetstecken kommer däremot folkgrupperna hugga varandra i ryggen. Eliten bryr sig förstås inte om folkgrupper och moral utan bara hur de själv ska kunna profitera på sina slavar. Rom var en styggelse och jag är stolt att mina förfäder raserade denna dekadensens högborg.

Inte om man samlas kring ett gemensamt mål och dessutom mixar folkgrupperna.
Citera
2009-09-15, 22:25
Medlem
Pinkskins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
Du har än en gång ignorerat mitt inlägg. Gör du allt det när ett inlägg inte passar?
Du får väl uttrycka dina frågor lite bättre. "Vad då då?", eller vad du skrev, säger mig ingenting. F ö har jag, som sagt, gett upp försöken att få somliga att förstå att mulitkulturen är extremt mycket äldre än nationaltänkandet, och att det multikulturella samhället fungerat väl under årtusenden. Vårt moderna samhälle är väldigt ungt...
Citera
2009-09-15, 22:30
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Du får väl uttrycka dina frågor lite bättre. "Vad då då?", eller vad du skrev, säger mig ingenting. F ö har jag, som sagt, gett upp försöken att få somliga att förstå att mulitkulturen är extremt mycket äldre än nationaltänkandet, och att det multikulturella samhället fungerat väl under årtusenden. Vårt moderna samhälle är väldigt ungt...

Så du menar att de första stenåldersmänniskorna, var en mångkulturell grupp?

Det du inte förstår är att alla länder har skapats genom nationalism och hålls ihop av nationalism. Nationalism är ett brett ord. Även USA är nationalistiskt. Men det är för komplicerat för en idiot.
Senast redigerad av Norpheus 2009-09-15 kl. 22:46.
Citera
2009-09-15, 23:14
Medlem
Jrgens avatar
Politik - Inrikes -> Politik - Utrikes

/Mod

Påtrådes så känns det närmare till hands att EU blir till en ny Sovjetunion.
Citera
2009-09-15, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hellstorm
Inte om man samlas kring ett gemensamt mål och dessutom mixar folkgrupperna.

Vi spinner vidare på detta. I din framtida drömväld så har Svenskarna förvandlats till asiatiska negroider med ett mål att tillbe den stora pedofilen. Är detta något eftersträvansvärt? Varför kan inte svenskar få ha kvar sin särart? Frågan man bör ställa sig är vilka i samhället tjänar på ett sådant samhälle där folket blir dummare och mer vidskepliga. Det självklara svaret är nuvarande eliten.
Citera
2009-09-16, 01:18
Citat:
Vi spinner vidare på detta. I din framtida drömväld så har Svenskarna förvandlats till asiatiska negroider med ett mål att tillbe den stora pedofilen. Är detta något eftersträvansvärt? Varför kan inte svenskar få ha kvar sin särart? Frågan man bör ställa sig är vilka i samhället tjänar på ett sådant samhälle där folket blir dummare och mer vidskepliga. Det självklara svaret är nuvarande eliten.

Ingen skall tvingas till att blanda sig med någon, men det kommer ändå att ske på någon nivå, mer eller mindre. Svenskar kan således få behålla precis så mycket särart de vill. Nationalstaten Sverige måste dock, som sagt, försvinna så småningom, till förmån för mer naturliga europeiska regioner.

Kamp emot mohammedanism är en av de saker man kan, och bör, samlas kring, och det har jag alltid varit klar med, så varför tror du att jag vill att folk skall tillbe den store pedofilen?

Det finns inget som talar för att folk skulle bli dummare i ett europeiskt imperium, eller för den delen vidskepligare, vad baserar du det på?
Senast redigerad av Hellstorm 2009-09-16 kl. 01:32.
Citera
2009-09-16, 11:18
Bannlyst
Japp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här