Citat:
Ursprungligen postat av KristerKlister
Det beror på hur man kör, när man kör (vägsalt). Men de är INTE slut på ett år. Jag har haft mina i 10 000 mil, bromsar mycket och kör mycket på saltade vägar.
Hur lång tid tog bytet av belägg och skivor för den "nya" verkstaden då? och vad för bilmodell är det?
Bilen är en citroën c3.
Dom tog ~2700 för det, tidsåtgång vet jag inte.
Efter att dom bytte hjullager blev det ett kraftigt kluckande/skrapande missljud när man svängde, när vi kontaktade verkstaden sade dom att det kunde vara en drivaxel som var dålig och att vi skulle fortsätta köra för att se om det blev värre. Efter ytterligare någon vecka lämnade vi in den och sade att de fick fixa felet. Någon dag senare ringer de från verkstaden och säger att det är spännaren till generatorremmen som var dålig, jag förklarar att det är på grund av missljud från vänster framhjul vi lämnade in bilen och där sitter ingen generatorrem han muttrar något om att "vi skall titta på det" och lägger på. Ett par dagar senare ringer vi och då säger dom att det har lossnat rost från bromskivan och att det var därifrån ljudet kom och att det kunde fixas genom att svarva skivorna men att det inte var någon bra lösning och det var bättre att byta dom.
När vi sedan hämtar bilen har dom bytt både spännaren och bromsskivor! för 5300:- dessutom är den kluckande delen av missljudet kvar.
Verkstaden vägrar erkänna något som helst ansvar för det hela och jag börjar bli minst sagt jävligt trött på dom.