det skall sägas direkt. jag är helt djävla usel på allt vad datorer och routrar heter. därför kan ni bespara mig de sarkatiska kommentarerna och istället försöka ge mig ett svar.
ett svar som kan vara självklart: att det där kortet som man placerar under tangentbordet helt enkelt är trasigt.
mitt problem.
jag har en Ibook G3. I den har jag istallerat ett airport-kort. tidigare hade jag också apples router (den där vita lilla klumpen som man pluggar in i väguttaget). det funkade sådär. vissa dagar hade jag "bra mottagning", andra inte.
det blev, har jag för mig, sämre med tiden.
sen gav jag fan i att använda det trådlösta och pluggade istället in kabeln från modemet.
för några månader sedan fick jag ett nytt modem från bredbandsbolaget, där det gavs möjlighet att köra trådlöst.
jag följde instruktionerna och fick vid första försöket "kontakt", som senare bröts. sedan dess får jag det inte att funka.
ja, jag har testat med en annan dator och då funkar det, inget fel på modemet alltså.
men nu till min fråga... kan verkligen ett sådant där kort gå sönder? jag har ju inte direkt jonglerat med datorn.
kan det vara något annat som spökar?
eftersom apple inte tycker sig ha tid med support, så får jag ingen hjälp av dem.