2009-09-14, 18:42
Medlem
Hej, jag kör xp och skulle gärna vilja ha hjälp med två saker:

1. Går det att ändra i tangentbordslayouten så att man genom bestämda kombinationer får fram tecken som inte finns på tangentbordet? I Word är det ju inget problem, men jag skulle vilja få fram udda tecken (typ alfa) även när jag använder andra program, som webbläsare motsv. Dessutom undrar jag hur man lägger in ytterligare en tangentbordslayout, förutom den svenska som ju kommer som standard.

2. När man installerar windows får man frågan vad man heter. Detta namn ligger sedan som standard-"skapare" när filer skapas eller kommentarer läggs in Officeprogram. Går det att antingen ändra detta namn eller göra att det inte dyker upp automatiskt utan att installera om windows?
Citera
2009-09-15, 11:46
Medlem
karl18s avatar
1. Bestämda kombinationer när som helst, skulle inte tro det. Kolla alla flikar och knappar i tangentbord i kontrollpanelen. Men som sagt skulle inte tro det.
I tangentbord i kontrollpanelen kan man byta språk kanske? Annars så kan man göra det i språkfältet?

2. Namnet hamnar som skapare: namn i filer från t.ex. word som mina filer är skapade av ETH0 efter gruppen som gjorde cracket till mitt officepaket Så det är inte samma namn som windowsanvändaren nödvändigtvis. Det räcker med att installerar om Officepaketet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in