Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-09-14, 13:17
Medlem
SweStars avatar
Hallå!

Kör XP pro på min HTPC (klarar 1080p) med ett trådlöst htpc tangentbord (radiolink)

När jag sätter på uTorrent kan jag knappt röra muspekaren på datorn.
Dessutom går internet SJUKT segt.
Detta verkar ha något att göra med olika torrentprogram då jag prövat andra.

Någon som har en lösning eller svar på varför det blir som detta?
2009-09-14, 13:36
Medlem
naganof2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweStar
Hallå!

Kör XP pro på min HTPC (klarar 1080p) med ett trådlöst htpc tangentbord (radiolink)

När jag sätter på uTorrent kan jag knappt röra muspekaren på datorn.
Dessutom går internet SJUKT segt.
Detta verkar ha något att göra med olika torrentprogram då jag prövat andra.

Någon som har en lösning eller svar på varför det blir som detta?

Hur mycke ram kör du ? hade samma problem för läge sedan jag på min föra dator å då uppgradera jag minnet lite bara så fungera det , utorrent tar ju en hel del minne
2009-09-14, 13:53
Medlem
Jag har problem med internet när jag använder uTorrent, och jag har inget dåligt internet heller.

Visst, musen hackar inte men internet blir fortfarande " oanvändbart " under tiden jag har uTorrent på, eller så får jag vänta i en halvtimme då jag kan surfa o seeda / tanka samtidigt.
2009-09-14, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nallwu
Jag har problem med internet när jag använder uTorrent, och jag har inget dåligt internet heller.

Visst, musen hackar inte men internet blir fortfarande " oanvändbart " under tiden jag har uTorrent på, eller så får jag vänta i en halvtimme då jag kan surfa o seeda / tanka samtidigt.

Anledningen till att det hackar är troligen ATT du har bra anslutning, då jag hade BBB 100/100 så hackade det som fasen då jag maxade download. Det stod disk overload hela tiden i utorrent...

Testa att minska nedladdningen till 3-4 Mb/s så blir det nog bättre.
2009-09-14, 14:03
Medlem
hade samma problem men jag misstänkte att det kunde ha att göra med hashningen.........
2009-09-14, 18:22
Medlem
SweStars avatar
Hade först 2GB men köpte till 2till = Tot 4gb.

Problemet uppstår inte på någon annan dator i hemmet ( en bärbar och en stationär) Internet är inte heller något speciellt, har en 8/1 lina.

KONSTIGT!
2010-01-11, 18:20
Medlem
alseks avatar
Har samma problem
2010-08-31, 18:07
Medlem
Rangvalds avatar
Samma problem for mig.. Irriterande som fan att under dom 15 min man tankar en dvd sa ar datorn HELT obruklig, den laggar sonder totalt! Dessutom pastar Realtek att jag pluggar in Line In och Mic In nar utorrent startar..
2010-08-31, 18:12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
https://www.flashback.org/t708724

Ställ frågorna i den officiella µTorrent-tråden.

//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in