Citat:
Ursprungligen postat av Gungdungkung
Okej. Så du anser helt enkelt att direkt Senna har blivit ifrån körd från något annat stall så är det hans bil som har varit sämre än dom andra... OK!
Det är inte helt enkelt så att dom var SNABBARE än Senna?
Sennas bil är alltså sämre men han kör ifrån dom med slicks på vått underlag, okej... låter som du har fått det där om bakfoten!
Vadå Schumacher har aldrig haft en bra stamkamrat? Vad är det för löst påstående? Svårt att bara vända på det, Schumacher har alltid varit så förbannat mycket bättre än sina stamkamrater vilket titlarna visar TROTS ATT DOM HAFT SAMMA BIL.
Senna är snabb trots den sämsta bilen på banan, när han inte är snabb, då är det för att han just... har den sämsta bilen på banan. Så låter dina resonemang.
Nu är det ju vida känt att just Senna var en av de bästa i världen när det gällde just car-control. I svåra förhållanden så är det föraren som är det avgörande. Då kan en bättre förare i en sämre bil vinna. Men det verkar du inte ha fattat.
Citera mig där jag skriver att han hade sämsta bilen på banan tack. Jag skrev på två ställen att han hade sämre bil än de han mötte men dessa två gånger var under våta förhållanden där jag redan sagt att föraren spelar mer roll än bilen.
Andrea De Cesaris, Nelson Piquet, Martin Brundle, Riccardo Patrese, JJ Lehto, Jos Verstappen, Johnny Herbert, Eddie Irvine, Rubens Barrichello, Felipe Massa. Där har du Schumachers stallkamrater. 0 världmästartitlar och totalt 58 segrar på de förarna.
Johnny Cecotto, Stefan Johansson, Elio de Angelis, Johnny Dumfries, Satoru Nakajima, Alain Prost, Gerhard Berger, Michael Andretti, Mika Häkkinen, Damon Hill. Det är Sennas stallkamrater. 7 världsmästartitlar och 105 segrar har de skrapat ihop.
Schumacher har alltid haft i sitt kontrakt att han skulle vara försteförare och att ingen som kunde hota honom fick signas. Det hade aldrig Senna. Därför hade han bättre förare som stallkamrater.