Resultat: När ska en källa anges?
Alltid
16,16%
16 röster
När man känner för det
83,84%
83 röster
2009-09-13, 08:09
Medlem
Wu-Tangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ayawhatchasay
ja precis du fattar precis......... !!!!!!!!!! DETTA SKA VARA ETT KRAV!!!! enligt mig? va tycker ni? mod hooka mig med en poll eru schysst!

Att uppge källor om det inte är egna erfarenheter är för min del en självklarhet, och i väldigt många trådar krävs inte källor som svar.

P12?
Citera
2009-09-13, 09:15
Medlem
Gwildors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ayawhatchasay
ja precis du fattar precis......... !!!!!!!!!! DETTA SKA VARA ETT KRAV!!!! enligt mig? va tycker ni? mod hooka mig med en poll eru schysst!

cst menade väl snarare att det är mer eller mindre självklart för skribenten att posta källa i en seriös diskussion, inte att det var en bra idé med någon obligatorisk flik där man måste fylla i källa vid varje inlägg.

Idiotiskt förslag.
Citera
2009-09-13, 10:24
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Poll upplagd som TS önskade.

// Mod
Citera
2009-09-13, 10:30
Medlem
Ödlans avatar
Jag skulle vilja ha en källa på TS påstående: "för då [när källan bifogats] vet man att de e sant".
Citera
2009-09-13, 10:45
Medlem
epost72s avatar
Skulle nog kunna påstå att detta är ett "inte problem".
Min erfarenhet av detta är att dett sköter sig självt genom att andra i tråden ifrågasätter inlägg med "källa på det tack", dessutom kan man ju fundera på vilka källor som ska vara "godkända"?

En länk till en artikel på Aftonbladet?
Eller ska det vara en länk till en doktorsavhandling på 100 sidor i PDF?
Citera
2009-09-13, 11:17
Medlem
csts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
En länk till en artikel på Aftonbladet?
Eller ska det vara en länk till en doktorsavhandling på 100 sidor i PDF?
Beror väl på vad som diskuteras. Ibland kanske AB artikeln räcker, ibland kanske det behövs en doktorsavhandling.
Citera
2009-09-13, 11:44
Medlem
Don Fadäsos avatar
Det är fan inte rimligt med tanke på vilken typ av inlägg som görs på FB. Det är inga djävla doktorsavhandlingar man kan läsa här.
Citera
2009-09-13, 12:58
Medlem
micaeles avatar
Nej, självfallet kan man inte styrka varje inlägg med källhänvisningar. Då skulle lite av det roliga försvinna också - åsikterna och tyckandet. Med källor blir det svårt att ljuga och leda folk in på oförrätter...

Källa: My own outstanding knowledge and intelligence. Questions?!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in