Resultat: När ska en källa anges?
Alltid
16,16%
16 röster
När man känner för det
83,84%
83 röster
2009-09-13, 00:35
Bannlyst
Att redogöra källa vid varje inlägg tycker jag e bra för då vet man att de e sant. kan man inte göra så varje gång man postar inlägg? som krav typ på fb? alternativ ha källa: Egen upplevd/Egna erfarenheter
Citera
2009-09-13, 00:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ayawhatchasay
Att redogöra källa vid varje inlägg tycker jag e bra för då vet man att de e sant. kan man inte göra så varje gång man postar inlägg? som krav typ på fb? alternativ ha källa: Egen upplevd/Egna erfarenheter

Sämsta förslaget hittills.

Källa: egna erfarenheter
Citera
2009-09-13, 00:42
Medlem
Artaxs avatar
Lika trovärdig som wikipedia.
Citera
2009-09-13, 00:55
Medlem
R.Rs avatar
Nej det är inget jag tycker vi ska införa som ett krav, det blir tjatigt om man alltid ska vara tvungen att uppge källa när man talar från egna erfarenheter. Däremot är det såklart alltid bra att bifoga källor när det rör mer seriösa diskussioner om ett ämne. Rent generellt sett så ska man inte lita blint på vad sägs om det inte finns trovärdiga källor bifogade, det vet nog de flesta och det räcker så tycker jag.
Citera
2009-09-13, 01:11
Medlem
csts avatar
Alla inlägg behöver ju inte en källa. Men i en seriös diskussion där källa kan behövas för att verifiera information är det väl ganska självklart att posta källan?
Citera
2009-09-13, 01:11
Medlem
fizzles avatar
Vilket konstigt och dumt förslag.
Citera
2009-09-13, 01:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cst
Alla inlägg behöver ju inte en källa. Men i en seriös diskussion där källa kan behövas för att verifiera information är det väl ganska självklart att posta källan?
ja precis du fattar precis......... !!!!!!!!!! DETTA SKA VARA ETT KRAV!!!! enligt mig? va tycker ni? mod hooka mig med en poll eru schysst!
Citera
2009-09-13, 01:44
Medlem
HC47s avatar
Citat:
ja precis du fattar precis......... !!!!!!!!!! DETTA SKA VARA ETT KRAV!!!! enligt mig? va tycker ni? mod hooka mig med en poll eru schysst!
Men snälla du (för att citera Al-Fadji). Om någon säger något och inte kan hitta en källa så är det väl upp till var och en om man vill lita på det som skrivs eller inte. Sen finns det ju otroligt mycket som inte direkt behöver styrkas med källa.

Nej, du förtjänar en rejäl reprimand och lite smisk.

Källa: sunt förnuft.
Citera
2009-09-13, 01:44
Medlem
googlevistas avatar
Citat:

Hej.

Du är en jävla idiot.

Källa: Egna erfarenheter.
Citera
2009-09-13, 02:15
Medlem
csts avatar
Citat:
Överdriv inte nu. Ifall det behövs och används en källa är det väl kutym att denna presenteras. I övrigt fall tycker jag nog inte att källa behövs.
Citera
2009-09-13, 02:32
Medlem
Spejnars avatar
Diskuterar man saker där en källa styrker dina argument så kommer en god debattör att använda detta. Att införa krav på källor betyder antingen att du är efterbliven eller trollar, valet är ditt.
Citera
2009-09-13, 02:42
Medlem
Babsies avatar
Känns som att det är upp till var och en att presentera trovärdiga källor när det behövs, gör man inte det får man helt enkelt skylla sig själv om ingen tar en på allvar, inget som moderatorerna ska behöva lägga sig i...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in