2009-09-12, 21:12
Medlem
Impertinents avatar
Under mitt idrottsutövande har jag märkt att man aldrig ser en mellanösterninvandrare utan kalsonger, vare sig i duschen, bastun eller i simbassängen. Detta har blivit ett stort problem i simbassänger där mellanösterninvandrarna är många till antalet, badvattnet blir fullt kväve och av koliforma bakterier, klara indikatorer på förekomst av kiss och bajs (1-2). Detta har nu lett till att flera badhus fått överväga om man ska stänga, alternativt förbjuda kalsonger i badet (3). Hur det sedan är i bubbelpolen, där vattenstrålar blandade med luftbubblor mjukar upp bromsspåren, kan vi bara spekulera i.

Varför är mellanösterninvandrarna så förtjusta i sina kalsonger? Eller rör det sig om något helt annat? Till skillnad från de flesta svenska män är mellanösterninvandrarna omskurna. Kan det helt enkelt röra sig om att de skäms för sina amatörmässigt stympade (omskurna) penisar? Köksbordskirurgi kan få ödesdigra konsekvenser för könsorganets utseende och funktion (4).

Låt oss alltså diskutera varför mellanösterninvandrarna är så rädda för att exponera sin penis, och vad detta leder till i det svenska samhället: Finns det ytterligare förklaringsmodeller? Vad kan vi göra för att integrera mellanösterninvandrarna så att de frimodigt ska våga visa sina penisar i duschen och därigenom undgå att förorena våra badanläggningar?

(1) http://www.jobb.dn.se/cm/2.145/sthlm/smutsiga-kalsonger-kan-tvinga-bad-bygga-nytt-reningsverk-1.592448
(2) http://www.hvr.se/vatten/mikroorganismer_i_vatten.html
(3) http://www.dn.se/sthlm/kalsongforbud-infors-i-badhus-1.949285
(4) http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=62318
Citera
2009-09-12, 21:17
Bannlyst
Eller s¨kan det ha att göra med att kulturen i mellanöstern ser annorlunda ut.
Här i Sverige är det en vanlig sak att kasta av sig kläderna och hoppa in i en offentlig dusch, men i mellanöstern så ser inte folket detta på samma sätt. Konservatismen är högre i dessa länder och folket döljer sina intima delar. Kortfattat: Exponering är inte lika accepterad i dessa länder som här i Sverige. Vissa har svårt att anpassa sig till detta då man fått det av sina föräldrar som i sin tur fått det av sina.

Jag personligen har inget emot att dem duschar med kalsonger på, är inte direkt ett samhällsproblem.
Citera
2009-09-12, 21:19
Medlem
knekt sparvs avatar
Religiösa och kulturella skäl. Det kroppsliga anses vara något "fult", som varje individ håller för sig själv inom hemmets väggar. Jämför med Sverige för några hundra år sedan. Vad ansåg man då om nakenhet?
Det borde i alla fall ligga något i det.
Citera
2009-09-12, 21:20
Medlem
Västkustskts avatar
Osäkra på sin manlighet. Klarar inte bli jämförda med andra män.

Säkert därför de är så måna om att deras fruar ska vara oskulder.
Citera
2009-09-12, 21:21
Medlem
Embriacos avatar
Muslimer får inte visa sig för varandra. Så enkelt är det.
Citera
2009-09-12, 21:21
Medlem
Aakes avatar
Antagligen kommer de till korta vid en jämförelse i duschen.
Citera
2009-09-12, 21:28
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blaze2
Eller s¨kan det ha att göra med att kulturen i mellanöstern ser annorlunda ut.
Här i Sverige är det en vanlig sak att kasta av sig kläderna och hoppa in i en offentlig dusch, men i mellanöstern så ser inte folket detta på samma sätt. Konservatismen är högre i dessa länder och folket döljer sina intima delar. Kortfattat: Exponering är inte lika accepterad i dessa länder som här i Sverige. Vissa har svårt att anpassa sig till detta då man fått det av sina föräldrar som i sin tur fått det av sina.

Jag personligen har inget emot att dem duschar med kalsonger på, är inte direkt ett samhällsproblem.

Att duscha med kalsonger på är inget samhällsproblem, men att behålla kalsongerna på i badet är ett stort samhällsproblem, både hälsomässigt och ekonomiskt. Kväveföreningar bidrar till astma hos badpersonalen och bajset i badet leder till att vissa bad kanske måste bygga en extra vattenreningsanläggning. Då baden är kommunala innebär det att skattepengar används på grund av bromsspår och urin i mellanösterninvandrarnas kalsonger. De flesta kommuner skulle säkert ha bättre användning för pengarna på annat håll.
Citera
2009-09-12, 21:41
Medlem
dobbelinas avatar
Är väl antagligen så att Mellanösterninvandrarna har ett allmänt högt
kvävevärde i hela organismen.
Rent skit alltså.
Citera
2009-09-12, 22:02
Medlem
Leif Ds avatar
Osäkerhet och latent homofili, eller skräck för latent homofili.

Snuskers, om man frågar mig.
Citera
2009-09-13, 00:53
Medlem
jasså är det bara MÖ folk som har kallingar på sig i badhuset?

97% av alla jag känner har kallingar på sig när dom är i badhuset, och av dessa är 90% svenskar/skandinaver.. så det är knappast bara muslimer/mellanöstern folk som gör detta.

Och de duschar även i badbrallor(kallingar under) säkerligen för att dom är lata..

även jag brukar köra med kallingar..

Och jag kan inte svara på varför jag gör detta.. bara blivit så
Citera
2009-09-13, 01:34
Medlem
Rostiga.Sheriffbrickans avatar
ärligt talat jag har inte sett någon någonsin ha kalsonger eller boxershorts på sig under badbrallorna verkar helt efterblivet enligt mig'
Citera
2009-09-13, 09:01
Medlem
killesthlms avatar
Det har med islam att göra att en naken man är något som inte får visas.

När det gäller svenska ungdomar så blir de säkert hånade av araberna om de tar av kallingarna.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in