Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-09-12, 16:27
Medlem
Kom precis hem efter ha inhandlat en ny Macbook Pro 13", standardvarianten. Lite hypad som man var packar man upp och kopplar i allt inkl strömsladden. Konstigt nog lyser den inte, inget grönt ljus och inget orange ljus. Nästa problem var att den heller inte gick att slå på, inget händer, inte ett ljud.

Får för mig att det kanske är strömdosan som är dålig då jag är ute i en stuga. Byter till uttaget där jag har min andra bärbara, men ingenting där heller. Tar med mig grejerna in till sovrummet där jag haft min andra dator ett flertal gånger. Det var rätt mörkt i rummet så jag noterade att det var ett grönt ljus på strömgrejen till datorn, blev lite paff så jag trodde problemet var löst. Men datorn är fortfarande lika död. Drar upp persiennerna och märker då att man inte alls ser att det lyser grönt längre, dvs att ljuset är oerhört svagt i indikatorn. Inget blinkar när man trycker på batteriknappen heller.

Någon som varit med om något liknande eller hört nått? Ingen höjdarstart på mitt nya Macliv, ännu värre att jag köpte den precis innan stängning i en applebutik idag, så kan inte åka tillbaka förens måndag. Illa..
Citera
2009-09-12, 16:36
Medlem
_Fiskarns avatar
låter som att det är nätadaptern som är boven i dramat.
Citera
2009-09-12, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Fiskarn
låter som att det är nätadaptern som är boven i dramat.

Borde det inte finnas iaf lite kräm i batteriet när man tar ur den ur förpackningen? Ni andra som köpt en mbp, var erat batteri helt tomt?
Citera
2009-09-12, 16:56
Medlem
Testat andra forum

Jag skulle fråga på 99.se eller macworlds.se forum. Där brukar man få snabbt svar på sina macfrågor. Tycker det känns konstigt att den inte går igång. Vet inte hur adaptern kan testas, men spontant känns det som om det är något fel på denna. På de tre MacBook som jag har startat upp från nytt, har jag inte haft några som helst problem. Lycka till!
Citera
2009-09-12, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toddbertuzzi
Jag skulle fråga på 99.se eller macworlds.se forum. Där brukar man få snabbt svar på sina macfrågor. Tycker det känns konstigt att den inte går igång. Vet inte hur adaptern kan testas, men spontant känns det som om det är något fel på denna. På de tre MacBook som jag har startat upp från nytt, har jag inte haft några som helst problem. Lycka till!

Jo har frågat på macworld. Man tycker att den borde kunna gå igång direkt utan laddning, men den svarar inte överhuvudtaget. Har testat alla återställningar som går men datorn ger inte ifrån sig ens ett litet livstecken. Mycket skumt.
Citera
2009-09-12, 17:07
Medlem
korps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunlakejen
Borde det inte finnas iaf lite kräm i batteriet när man tar ur den ur förpackningen? Ni andra som köpt en mbp, var erat batteri helt tomt?

Både min gamla 13" och min nya 15" gick att köra igång utan att ha stoppat i laddaren.
Citera
2009-09-12, 17:08
Medlem
Lång väntan tills på måndag?

Jag skulle gå tillbaka till butiken. Känns inte så kul att börja på en ny Mac på detta sätt!
Citera
2009-09-12, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toddbertuzzi
Jag skulle gå tillbaka till butiken. Känns inte så kul att börja på en ny Mac på detta sätt!

Jo precis, lite synd att jag inte köpte den igår när jag var in, kanske hade fått en annan enhet alternativt kunnat åka tillbaka direkt efter då dom fortfarande hade öppet.

Även noterat ett litet märke en decimeter till vänster om där man viker upp den. Kan omöjligt ha gjort det själv då jag inte har något hårt på mig.
Citera
2009-09-12, 18:54
Medlem
Jagharloggatins avatar
Citat:
Kom precis hem efter ha inhandlat en ny Macbook Pro 13", standardvarianten. Lite hypad som man var packar man upp och kopplar i allt inkl strömsladden. Konstigt nog lyser den inte, inget grönt ljus och inget orange ljus. Nästa problem var att den heller inte gick att slå på, inget händer, inte ett ljud.

Får för mig att det kanske är strömdosan som är dålig då jag är ute i en stuga. Byter till uttaget där jag har min andra bärbara, men ingenting där heller. Tar med mig grejerna in till sovrummet där jag haft min andra dator ett flertal gånger. Det var rätt mörkt i rummet så jag noterade att det var ett grönt ljus på strömgrejen till datorn, blev lite paff så jag trodde problemet var löst. Men datorn är fortfarande lika död. Drar upp persiennerna och märker då att man inte alls ser att det lyser grönt längre, dvs att ljuset är oerhört svagt i indikatorn. Inget blinkar när man trycker på batteriknappen heller.

Någon som varit med om något liknande eller hört nått? Ingen höjdarstart på mitt nya Macliv, ännu värre att jag köpte den precis innan stängning i en applebutik idag, så kan inte åka tillbaka förens måndag. Illa..

Bor du i Sthlm? Finns en Macbutik norr om stan i täby som har öppet på Söndagar om jag minns rätt. Men de har ingen servicedesk där så de skickar den vidare tre dagar senare. Så det smartaste är att åka och lämna in den på måndag.
Citera
2009-09-13, 16:09
Medlem
Oerhört skumt detta. Hade så gott som packat ner den igen och gjort den redo för tillbakalämning imorgon. Men tänkte att jag skulle kika igen, plockar upp den och försöker slå igång, ingenting. Stoppar i strömsladden som suttit i vägguttaget sen igår, nu ser jag ett starkt grönt ljus från indikatorn, som sedan blir orange. Datorn funkar sedan, väldigt lurt men skönt om det skulle fungera som det ska nu.
Citera
2009-09-14, 22:41
Medlem
Citat:

Köpte min Macbook Pro 13" förra veckan. Den är laddad till ungefär 50% när man köper den.
Citera
2009-09-14, 22:58
Medlem
smurfehs avatar
Prova reseta SMC.

http://support.apple.com/kb/HT1411

EDIT: Såg att det löste sig. Ska sluta flumläsa igenom
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera