2009-09-11, 22:13
Medlem
Försöker få igång mina två dartaskärmar. Den sekundära skärmen står ovanför min primära. Men jag har ett problem med dualview funktionen i nvidia kontrollpanelen. Han ställer in funktionen precis som om jag hade skärmen på höger sida om min primära. Dvs jag måste röra musen år höger för att lomma till skärmen.

Kan man fixa på något sätt så man får den ovanför istället? För denna funktion fins tydligen inte eller så är det jag som inte hittar den.

Sitter med Windows XP Professional SP3 och ett GeForce 8800 kort
Citera
2009-09-11, 22:15
Medlem
Hmm... Span funkar bra att ha skärmarna över varandra men dualview verkar bli svårare... hittar ingen funktion för det iaf..
Citera
2009-09-11, 22:40
Medlem
Dust0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nicke157
Försöker få igång mina två dartaskärmar. Den sekundära skärmen står ovanför min primära. Men jag har ett problem med dualview funktionen i nvidia kontrollpanelen. Han ställer in funktionen precis som om jag hade skärmen på höger sida om min primära. Dvs jag måste röra musen år höger för att lomma till skärmen.

Kan man fixa på något sätt så man får den ovanför istället? För denna funktion fins tydligen inte eller så är det jag som inte hittar den.

Sitter med Windows XP Professional SP3 och ett GeForce 8800 kort

Vet inte hur det ser ut i XP, men på Vista högerklickar jag på skrivbordet och väljer "Personalize" sen "Display Settings"

Där inne kan jag flytta den sekundära skärmen med musen, och anpassa placeringen utefter det sätt den är placerad fysiskt om jag vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in